ΠΟΛΙΤΕΣ του ΒΥΡΩΝΑ
Άκρως ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική ήταν η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 13 Μαρτίου, για την δωρεά ενός λεωφορείου της δημοτικής συγκοινωνία στο Δήμο Δωρίδας και την παραχώρηση άλλων δύο στο Δήμο Ζωγράφου κατόπιν αιτημάτων των δύο Δήμων.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον τρόπο που οι δημοτικοί σύμβουλοι όλων των παρατάξεων αντιλαμβάνονται και διαχειρίζονται την περιουσία του Δήμου, ιδιαίτερα στη σημερινή περίοδο των μνημονίων, των διαρκών περικοπών των δικαιωμάτων και των κοινωνικών παροχών των πολιτών.
Από τις τοποθετήσεις τους μάλλον φαίνεται ότι βασικό κριτήριο στις αποφάσεις τους δεν είναι το συμφέρον της πόλης και των πολιτών αλλά η εξυπηρέτηση και η διασύνδεση με κάθε λογής εκλογική πελατεία.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή για να γίνουμε κατανοητοί και χωρίς καμία διάθεση εμπάθειας και πολιτικαντισμού, που ενδεχομένως ορισμένοι για άλλη μια φορά θα μας κατηγορήσουν.
Ο Δήμος Βύρωνα το 2004 αγόρασε οκτώ λεωφορεία και άλλα τέσσερα το 2010 δαπανώντας συνολικά κοντά στα 2 εκ.ευρώ. Λειτούργησε τα πρώτα χρόνια με δύο κυκλικές γραμμές. Πάγιο αίτημα των πολιτών ήταν η σύνδεση με το μετρό και την πανεπιστημιούπολη.
Στα χρόνια των μνημονίων, εξ αίτιας της μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης, αλλά και της κακής οικονομικής διαχείρισης από την δημοτική αρχή Χαρδαλιά, η δημοτική συγκοινωνία άρχισε να εμφανίζει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία της και καταργήθηκε η μια γραμμή. Κάθε λεωφορείο που χαλούσε δεν επισκευαζόταν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα από το 2012-2013 να λειτουργούν μόλις τρία έως τέσσερα λεωφορεία. Όσοι περνούν από την Εργάνη βλέπουν παρκαρισμένα τα περισσότερα λεωφορεία να ρημάζουν.
Από την μέρα που ανέλαβε η νέα δημοτική αρχή μέχρι και σήμερα λειτουργούν δύο έως τρία λεωφορεία και μια γραμμή. Ο χρόνος αναμονής είναι μεγάλος. Οι δεσμεύσεις του κ. Δημάρχου και της "Στάσης Βύρωνα", ότι η δημοτική συγκοινωνία θα αναβαθμίζονταν από τις πρώτες ημέρες που θα αναλάμβαναν και θα συνδέονταν με το μετρό και την πανεπιστημιούπολη πήγαν περίπατο. Το θέμα το είχαμε θίξει και παλαιότερα (δείτε και εδώ).
Ο Δήμος Δωρίδας ζήτησε από το Δήμο Βύρωνα να του δώσει ΔΩΡΕΑΝ ένα λεωφορείο για τις ανάγκες του Δήμου. Η δημοτική αρχή ανταποκρίθηκε στο αίτημα του και έφερε με θετική εισήγηση το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο. Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του συλλόγου «Πολιτιστικός Σύλλογος Άρης Κωνσταντόγλου», οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μια ιδιωτική κατασκήνωση -κατασκηνωτικό κέντρο- για τους προσκόπους του Βύρωνα, με δυνατότητα φιλοξενίας και άλλων παιδιών. Το σύλλογο έχουν δημιουργήσει μεταξύ άλλων επιφανείς βυρωνιώτες, όπως ένας επικεφαλής δημοτικής παράταξης, πρώην δημοτικοί σύμβουλοι και άλλοι. Ο εκπρόσωπος του συλλόγου στην παρέμβαση του στο Δημοτικό Συμβούλιο παρουσίασε και εξήρε το έργο του συλλόγου. Ζήτησε από τους δημοτικούς συμβούλους να υπερψηψίσουν τη δωρεά αιτιολογώντας ότι ο Δήμος Δωρίδας θα τους διαθέτει το λεωφορείο για να πηγαίνουν τα παιδιά από την κατασκήνωση για μπάνιο. Σε επιστολή του συλλόγου προς το Δημοτικό Συμβούλιο αναφέρεται ότι ο σύλλογος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει, να λειτουργήσει και να συντηρήσει ανάλογο λεωφορείο ενώ ο Δήμος Δωρίδας μπορεί.
Στην τοποθέτησή του ο εκπρόσωπος του Δήμου Δωρίδας ανέφερε ότι Δήμος στηρίζει την κατασκήνωση, δεν έχει οικονομικά προβλήματα και ζητά να του δοθεί δωρεάν το λεωφορείο.
Στη συνέχεια πήραν το λόγο οι επικεφαλείς των παρατάξεων και δημοτικοί σύμβουλοι, όπου μεταξύ άλλων τόνισαν:
Ο κ. Γώγος ότι "έχουμε εκλεγεί για το συμφέρον του βυρωνιώτη. Εφόσον έχουμε τεχνικές αναφορές ότι δεν μπορούμε να επισκευάσουμε τα λεωφορεία συμφωνούμε με την δωρεά και ψηφίζουμε θετικά".
Ο κ. Μπαντής ισχυρίστηκε ότι "αφού στη περιοχή του Δήμου Δωρίδας λειτουργεί κατασκήνωση για βυρωνιώτες να δούμε το αίτημα με διαφορετικό μάτι. Να μην είναι όμως δωρεάν αλλά να παραχωρηθεί για 10-15 χρόνια".
Στην παρέμβασή του ο κ. Σωτηρόπουλος διαφοροποιήθηκε από την διαφαινόμενη κοινή γραμμή. Υπερασπίστηκε την λειτουργία μιας αξιόπιστης δημοτικής συγκοινωνίας για τους δημότες σε όλες τις γειτονιές της πόλης. Αυτό σημαίνει κατά τον κ. Σωτηρόπουλο, ότι θα συνδεθεί με το μετρό, την πανεπιστημιούπολη, θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ΚΑΠΗ, των σχολείων κλπ. "Σε ένα τέτοιο σχεδιασμό δεν περισσεύει κανένα λεωφορείο. Το γεγονός ότι θέλουν επισκευή δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα χαρίσουμε", ανέφερε. "Σέβομαι το Δήμο Δωρίδας και το σύλλογο «Άρης Κωνσταντόγλου» αλλά δεν μπορώ να ψηφίσω κάτι τέτοιο", κατέληξε.
Ο κ. Πάλμος ανέφερε ότι "οι Δήμοι πρέπει να διεκδικήσουν χρήματα από την κυβέρνηση για τις ανάγκες τους. Σε πολλούς Δήμους της χώρας δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν τα παιδιά".
Από την πλευρά του ο κ. Τζορτζώτης κατέθεσε τον προβληματισμό "γιατί δεν υπάρχει σχέδιο για τη δημοτική συγκοινωνία, γιατί δεν επισκευάζονται όλα τα λεωφορεία παρά αφήνονται να απαξιώνονται και στη συνέχεια χαρίζονται". Στο τέλος όμως είπε πως θα υπερψηφίσει με επιφύλαξη.
Ο κ. Μαυροπουλος κάνοντας πρώτα μια αναφορά στις βλάβες των λεωφορείων τελικά τάχτηκε υπέρ της δωρεάς στα πλαίσια αλληλεγγύης "αφού θα εξυπηρετούνται παιδιά βυρωνιωτών".
Υπέρ της δωρεάς τάχτηκαν με παραπλήσια επιχειρήματα ο κ.Παπαμιχαήλ και η κα. Κιούπη.
Οι εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής αντιδήμαρχοι κκ Μαυρίκης και Καραγιάννης υπεραμύνθηκαν της δωρεάς θεωρώντας πως το κόστος λειτουργίας για καύσιμα, συντήρηση και ανταλλακτικά κάνει την διατήρηση τους αδύνατη. Πρότειναν την μείωση του στόλου σε οχτώ και έξι λεωφορεία αντίστοιχα. Υπέρ τάχθηκε και ο κ.Σπυρόπουλος ο οποίος ζήτησε "να μην ακούγεται κριτική περί εκποίησης της δημοτικής περιουσίας".
Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος ισχυρίστηκε ότι "ο Δήμος δεν έχει ανάγκη από δώδεκα λεωφορεία και δεν μπορεί να αντέξει το κόστος λειτουργίας και συντήρησης". Υποσχέθηκε ακόμη μία φορά ότι σύντομα θα συνδεθούμε με την πανεπιστημιούπολη. Εξήρε την προσφορά του συλλόγου «Άρης Κωνσταντόγλου» για τον εθελοντισμό και την κοινωνική του προσφορά. Κατέληξε λέγοντας ότι "η δημοτική αρχή δεν καταστρέφει την περιουσία του Δήμου και θα προβεί στην δωρεά του λεωφορείου".
Τελικά, στην ψηφοφορία όλοι ψήφισαν υπέρ της δωρεάς του λεωφορείου στο Δήμο Δωρίδας εκτός από την παράταξη του κ. Σωτηρόπουλου που καταψήφισε.
Πεποίθηση μας είναι ότι η περιουσία του Δήμου, που έχει πληρώσει ο λαός του Βύρωνα, δεν πρέπει να απαξιώνεται, να εκποιείται, να δωρίζεται πόσο μάλλον όταν την έχουν ανάγκη οι πολίτες. Απαιτείται αναβάθμιση του ρόλου της δημοτικής συγκοινωνίας και σε αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται να επισκευαστούν όλα τα λεωφορεία και να γίνει μελέτη για τον επανασχεδιασμό των γραμμών. Τα λεωφορεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εκτός της δημοτικής συγκοινωνίας πχ. για τις ανάγκες των σχολείων, των ΚΑΠΗ, των φορέων της πόλης κλπ.
Στα πλαίσια αυτά θα μπορούσε να εξυπηρετήσει και τα παιδιά της κατασκήνωσης στη Δωρίδα την καλοκαιρινή περίοδο χωρίς να δωριστεί μόνιμα στο Δήμο Δωρίδας.
Εντελώς διαφορετική ήταν η υπόθεση της δωρεάν παραχώρησης δύο ακόμη λεωφορείων στο Δήμο Ζωγράφου. Κι αυτό διότι η παραχώρηση δεν αφορούσε μόνιμη παραχώρηση αλλά συγκεκριμένη χρονική περίοδο λίγων μηνών. Στη λήξη της περιόδου ο Δήμος Ζωγράφου αναλάμβανε την υποχρέωση να μας τα επιστρέψει έχοντας μάλιστα επισκευάσει τα λεωφορεία. Επρόκειτο δηλαδή για μια κίνηση συνεργασίας και αλληλεγγύης ανάμεσα στους δύο Δήμους και όχι πράξη παραχώρησης δημοτικής περιουσίας. Και ενώ θα περίμενε κανείς να υπερψηφίσουν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι την παραχώρηση, είχαμε διαφοροποιήσεις. Προς μεγάλη έκπληξη οι κκ Πάλμος και Τζορτζώτης καταψήφισαν, ενώ ο κ. Μαυρόπουλος ψήφισε λευκό -όταν οι ίδιοι δημοτικοί σύμβουλοι είχαν προ ολίγου υπερψηφίσει την ΔΩΡΕΑΝ και μόνιμη παραχώρηση στο Δήμο Δωρίδας (!).
Θα έλεγε κανείς ότι η αιτιολόγηση της ψήφου τους δεν έπεισε και από ότι φαίνεται καθοριστικό στοιχείο ήταν ο πολιτικός χώρος με τον οποίο έχει εκλεγεί η Δήμαρχος Ζωγράφου (ΣΥΡΙΖΑ) και όχι η ουσία. Κρίμα.
Εν κατακλείδι, σε ακόμη μία συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου φάνηκε ότι έχει αρχίσει να παρουσιάζεται έλλειμμα στην εκπροσώπηση των συμφερόντων των πολιτών από τους εκλεγμένους δημοτικούς συμβούλους. Η διαπίστωση αυτή συζητιέται όλο και περισσότερο μεταξύ των πολιτών στο Βύρωνα και συνδέεται και με την γενικότερη αμφισβήτηση και απαξίωση του πολιτικού συστήματος από τους πολίτες.
Γιατί, πώς να απαντήσει κανείς στα εύλογα ερωτήματα των πολιτών, όπως, ότι αφού η δημοτική αρχή έχει 3,5 εκ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα, πώς είναι δυνατό να μην επισκευάζονται τα λεωφορεία της δημοτική συγκοινωνίας αλλά αντίθετα απαξιώνονται και χαρίζονται. Ή ακόμη, γιατί βρίσκονται σε τέτοιο χάλι οι πλατείες, οι παιδικές χαρές, οι αθλητικοί χώροι, οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια. Ίσως, όπως ψιθυρίζεται, πλησιάζοντας οι εκλογές αρχίσουν τα γνωστά προεκλογικά έργα για να μαζευτούν τα ψηφαλάκια. Μέχρι τότε σκληρά μνημόνια.
Τί έχεις Γιάννη; τί είχα πάντα...
ΠΟΛΙΤΕΣ του ΒΥΡΩΝΑ - 16 Μαρτίου 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου