Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2016

Κυβερνητικές παρεμβάσεις στη ΜΟΔ

Αποκλειστική έρευνα - ToPeriodiko.GR: Υπάρχει όντως κίνδυνος να τιναχθεί το ΕΣΠΑ 2014-2020 στον αέρα;
Αναδημοσίευση από εδώ.
espa-1000-2
Γράφει η Δέσποινα Παπαγεωργίου - Πολιτική + Οικονομία, ΤΑ ΚΟΙΝΑ 

Για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας και διασφάλισης πολιτικού ελέγχου, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ φαίνεται να ανατρέπει πλήρως -και χωρίς καν να τηρούνται τα προσχήματα- το θεσμοθετημένο πλαίσιο για την επιλογή και αξιολόγηση προϊσταμένων στη Μονάδα Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων-ΕΣΠΑ. Ταυτόχρονα, φέρεται αφενός να καταστρατηγεί ήδη στην πράξη το νομοθετικό πλαίσιο περί ανανεώσεων των αποσπάσεων στην υπηρεσία, αφετέρου να έχει λάβει, σε πρώτη φάση, την «κεφαλή επί πινάκι» προϊσταμένου νευραλγικού τομέα της υπηρεσίας. Και το κομβικό είναι ότι έτσι δημιουργείται ένα προηγούμενο, που προφανώς αφορά τους πάντες. Έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι η αναμπουμπούλα στη ΜΟΔ έχει αρχίσει εδώ και καιρό. Οι εργαζόμενοι είναι ανάστατοι. Δεδομένου ότι η υπηρεσία είναι ο κομβικός φορέας διαχείρισης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εκτός της …«οσμής» πολιτικών σκοπιμοτήτων, τίθεται και το ερώτημα: Υπάρχει όντως κίνδυνος να τιναχθεί το ΕΣΠΑ 2014-2020 στον αέρα;

Πριν τη δημοσίευση του ρεπορτάζ, το «Περιοδικό» επικοινώνησε με το Γραφείο Τύπου του υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης Δ. Παπαδημητρίου, προκειμένου ο υπουργός να τοποθετηθεί, εφόσον το επιθυμεί, σε σχέση με τα βασικά θέματα που αναφέρονται στο ρεπορτάζ και αφορούν στο χαρτοφυλάκιό του. Αναγνωρίζουμε ότι η στιγμή που ενημερώσαμε το γραφείο του (μόλις τεκμηριώσαμε πλήρως το ρεπορτάζ ώστε να μπορούμε να ζητήσουμε δήλωση επί συγκεκριμένων στοιχείων), παρείχε περιθώριο κάποιων ωρών στον υπουργό να απαντήσει, χρόνος που ίσως δεν ήταν αρκετός. Με όρους δημοσιογραφικού χρόνου, όμως, το ρεπορτάζ έπρεπε να δημοσιευτεί. Ωστόσο, εφόσον ο υπουργός επιθυμεί να απαντήσει, δεσμευόμαστε ότι θα δημοσιεύσουμε άμεσα την τοποθέτησή του, ως οφείλουμε. 

Ήταν δυο ημέρες κάπου στην εκπνοή του Νοεμβρίου, όταν περαστικοί από τη Λουίζης Ριανκούρ παρατηρούσαν πως αρκετοί άνθρωποι στέκονταν για ώρες έξω από το επιβλητικό, βιομηχανικού τύπου κτίριο της οδού. Εκεί στεγάζεται η Μονάδα Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων-ΕΣΠΑ (ΜΟΔ). Η συνάθροιση μόνο τυχαία δεν ήταν. Επρόκειτο για εργαζομένους της ΜΟΔ σε παράσταση διαμαρτυρίας, αφού η Έκτακτη Γενική Συνέλευσή τους είχε εκδώσει ψήφισμα για κυλιόμενες στάσεις εργασίας στις 24 και 25 του μήνα.

Από αυτή την κινητοποίηση δεν κυκλοφόρησε ούτε μία φωτογραφία στα ΜΜΕ. Δεν δημοσιεύτηκε πουθενά το ψήφισμα, και μάλλον κανείς δεν έκανε τον κόπο να επικοινωνήσει με εργαζομένους της ΜΟΔ για να ρωτήσει τελικά τι συνέβαινε. Για τα ΜΜΕ, η κινητοποίηση αυτή απλώς δεν υπήρξε ποτέ.
Από παλαιότερη κινητοποίηση των εργαζομένων στην ΜΟΔ
Τι κι αν όσοι χαρακτηρίζουν τη σημερινή κυβέρνηση «νεοφώτιστη» πλην αδίστακτη στην υιοθέτηση πολιτικών που καταβαράθρωσαν τη χώρα και την κατηγορούν ότι προσπαθεί να ακροβατήσει στην εξουσία παραλλάσσοντας το σύστημα διαιώνισης της αναξιοκρατίας ΠΑΣΟΚ-ΝΔ νιώθουν να επιβεβαιώνονται από τα όσα καταγγέλλονται πως συμβαίνουν στη ΜΟΔ;

Στο ψήφισμα της 23ης Νοεμβρίου 2016, ο Σύλλογος Εργαζομένων της ΜΟΔ (ΣΕΜΟΔ) κατήγγειλε ευθέως τη διοίκηση της ΜΟΔ, και ειδικά τον πρόεδρο, που διορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση και σήμερα είναι ο Παναγιώτης Πάντος, αναφέροντας ξεκάθαρα: «Διαφαίνεται ότι πρόθεση της διοίκησης, η οποία ενεργεί κατά τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας, “ιδιοκτήτη” της εταιρείας (σσ: όπως αναφέρουν ότι τη χαρακτήρισε ο πρόεδρος, βλ. παρακάτω) είναι να μην εξασφαλίζεται η ανεξαρτησία επιλογής-τοποθέτησης του προσωπικού (προϊσταμένων και στελεχών) από πολιτικές παρεμβάσεις» και ότι «η ανακοίνωση της διοίκησης ότι θα ξεκινήσει την αναδιοργάνωση της ΚΥ, διαλύοντας τον τομέα των Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, άνευ εμπεριστατωμένης αιτιολογίας για την αναγκαιότητα αυτής είναι ενδεικτικό του τρόπου διοίκησης που ακολουθεί».

Το ψήφισμα των εργαζομένων στην ΜΟΔ
Το ψήφισμα κατέληγε ότι «παρά τις έως τώρα ενέργειες αφενός των εργαζομένων της ΚΥ και των υπολοίπων συναδέλφων, που υποστηρίζουν τις παραστάσεις διαμαρτυρίας, αφετέρου του ΔΣ του ΣΕΜΟΔ, η διοίκηση της εταιρείας εμμένει στη στάση της, δεν απαντά και ενεργεί αυθαίρετα, μη τηρώντας τις θεσμοθετημένες διαδικασίες ανανεώσεων/αποσπάσεων και λειτουργώντας ανασταλτικά μη προωθώντας αυτές στον αρμόδιο για λήψη αποφάσεων».

Τι είναι η ΜΟΔ

Η ΜΟΔ είναι ανώνυμη μη κερδοσκοπική εταιρεία του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα που εποπτεύεται από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης. Αποστολή της είναι η επιστημονική και τεχνική στήριξη της Δημόσιας Διοίκησης στη διαχείριση αναπτυξιακών προγραμμάτων και κυρίως αυτών που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ, καλύπτοντας τις ανάγκες σε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, τεχνογνωσία, μεθόδους και διαδικασίες, πληροφοριακά συστήματα και σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή.

Πιο συγκεκριμένα, και στην πτυχή που αφορά περισσότερο στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ, η ΜΟΔ, μέσω ενός πολύ «στιβαρού» συστήματος διαγωνιστικής διαδικασίας, περιλαμβανομένων γραπτών εξετάσεων και συνεντεύξεων, προσλαμβάνει εξειδικευμένο προσωπικό και το αποσπά στις υπηρεσίες του ΕΣΠΑ για πέντε χρόνια, σύμφωνα με τον νόμο 4314/2014, άρθρο 39, παρ. 3 (και τον παλαιότερο Ν. 3614/2007, Άρθρο 18 «Στελέχωση ειδικών υπηρεσιών»: 1. Η στελέχωση των ειδικών υπηρεσιών του παρόντος γίνεται με μετακίνηση του προσωπικού που υπηρετεί στο οικείο Υπουργείο ή οικεία περιφέρεια με απόσπαση προσωπικού που υπηρετεί σε φορείς του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα (…) (α) Η μετακίνηση υπηρετούντος προσωπικού ή η απόσπαση προσωπικού που υπηρετεί σε φορείς του δημόσιο ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, συμπεριλαμβανομένης της ΜΟΔ ΑΕ, γίνεται με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού ή Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ή με κοινή απόφαση των αρμόδιων υπουργών, χωρίς να απαιτείται γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου υπαλλήλου ή μετά από διαπίστωση σχετικής υπηρεσιακής ανάγκης, και κατόπιν ερωτήματος του Γενικού ή Ειδικού Γραμματέα στον οποίο υπάγεται η υπηρεσία προς την επιτροπή αξιολόγησης (…) (δ) Η στελέχωση των ειδικών υπηρεσιών γίνεται μετά από διάγνωση των αναγκών στελέχωσης των ειδικών υπηρεσιών από τη ΜΟΔ ΑΕ).


Με την ίδια διαδικασία, μέσω διαγωνισμών και συνεντεύξεων δηλαδή, η ΜΟΔ αποσπά και από τις δημόσιες υπηρεσίες προσωπικό για την Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ (Ν. 3614/2007, Άρθρο 8 του Άρθρου 33 Στελέχωση-Λειτουργία: (α) «Το προσωπικό της ΜΟΔ προσλαμβάνεται από τον ιδιωτικό τομέα ή αποσπάται από το δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται από την παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994, ύστερα από δημόσια προκήρυξη και αξιολόγηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων, της διαδικασίας επιλογής καθοριζόμενης με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) και (β): «Οι αποσπάσεις στελεχών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα γίνονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και του Αρμόδιου Υπουργού (…) Με όμοια απόφαση μετά από πρόταση της ΜΟΔ ΑΕ οι αποσπάσεις δύνανται να παρατείνονται μία ή περισσότερες φορές κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων. Με όμοια απόφαση οι εν λόγω αποσπάσεις δύνανται να διακόπτονται μετά από αίτηση του αποσπασθέντος ή μετά από πρόταση της ΜΟΔ ΑΕ»).

Με άλλα λόγια, η ΜΟΔ στελεχώνει ΟΛΕΣ τις υπηρεσίες του ΕΣΠΑ, αποτελεί δηλαδή την «ατμομηχανή» του στην Ελλάδα. Δεν διαχειρίζεται το χρήμα, αλλά επιλέγει αυτούς που θα το διαχειριστούν.

Τι καταγγέλλεται

Οι καταγγελίες σκιαγραφούν κυβερνητική παρέμβαση σε εξέλιξη, σε δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο είναι ο τρόπος με τον οποίο φέρεται να αντιμετωπίζεται η ανανέωση των αποσπάσεων του προσωπικού στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ και στις υπηρεσίες του ΕΣΠΑ που αυτή στελεχώνει, όταν οι αποσπάσεις αυτές πλησιάζουν στη λήξη τους. Το δεύτερο, είναι το σχέδιο Υπουργικής Απόφασης που αφορά στον τρόπο επιλογής των προϊσταμένων και θα εξεταστεί παρακάτω.

Στον νόμο 4314/2014 που αφορά στο ΕΣΠΑ («Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014−2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό Δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α 297) και άλλες διατάξεις») προβλέπεται ο τρόπος επιλογής και στελέχωσης των δομών του ΕΣΠΑ, καθώς και η διαδικασία για συνέχιση της άσκησης των καθηκόντων των στελεχών αυτών ή της αντικατάστασής τους.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην ανανέωση ή μη των αποσπάσεων, προβλέπεται ότι «οι Προϊστάμενοι του παρόντος άρθρου, τοποθετούνται στις θέσεις αυτές, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΜΟΔ ΑΕ, για θητεία πέντε (5) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται με όμοια απόφαση (Ν. 4314/2014, Άρθρο 39, παρ. 3).


Επιπλέον, προβλέπεται ότι «Μετά την έναρξη της ισχύος των Υπουργικών Αποφάσεων αναδιάρθρωσης, η ΜΟΔ εφαρμόζει σταδιακά τις διατάξεις τις παρ. 2 του άρθρου 39 για το σύνολο των Προϊσταμένων των Ειδικών Υπηρεσιών και της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΜΟΔ. Οι τοποθετήσεις προϊσταμένων λήγουν με την επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 39» (Ν 4314/2014, άρθρο 59, παρ. 8).

Με απλά λόγια, όχι μόνο οι αποσπάσεις των προϊσταμένων ανανεώνονται ή λήγουν μετά από εισήγηση του ΔΣ της ΜΟΔ στον αρμόδιο υπουργό και έκδοσης σχετικής Υπουργικής Απόφασης επί της συγκεκριμένης εισήγησης, αλλά επιπλέον δεν προβλέπεται σε καμία περίπτωση άρση των καθηκόντων ενός προϊσταμένου εάν δεν έχει ήδη επιλεγεί και τοποθετηθεί ο αντικαταστάτης του.

Σύμφωνα με την εύλογη εξήγηση που μας έδωσαν πηγές μέσα από τη ΜΟΔ, ο λόγος ύπαρξης της τελευταίας διάταξης είναι για να μη διαταραχθεί η λειτουργία του ΕΣΠΑ με ξαφνικούς «αποκεφαλισμούς» προϊσταμένων χωρίς να υπάρχει αντικαταστάτης τους, καθώς η θέση του προϊσταμένου ορίζεται ως θέση ευθύνης – πόσο μάλλον όταν αυτός κατέχει θέση διευθυντή Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, όπως η περίπτωση που θα εξετάσουμε αναλυτικά παρακάτω και φέρεται να «αποκεφαλίστηκε», παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις του Συλλόγου Εργαζομένων ΜΟΔ προς τον πρόεδρο και τον αρμόδιο υπουργό για να επιλυθεί το θέμα σύμφωνα με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο.

Στην προκειμένη περίπτωση, ο Σύλλογος Εργαζομένων της ΜΟΔ αναφέρεται ξεκάθαρα σε προγραφές. Δηλαδή, λίγο πολύ, κατηγορεί τον πολιτικό προϊστάμενο της ΜΟΔ, τον διορισμένο από την κυβέρνηση πρόεδρό της Παναγιώτη Πάντο, ότι δεν τηρεί την προβλεπόμενη διαδικασία, ούτε ως προς το σκέλος σύμφωνα με το οποίο οι αποσπάσεις ανανεώνονται ή λήγουν μόνο «με την επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων» (Ν 4314/2014, άρθρο 59, παρ. 8), αλλά ούτε ως προς το σκέλος που προβλέπει ανανέωση ή λήξη της απόσπασης μετά από σχετική εισήγηση της ΜΟΔ στον αρμόδιο υπουργό και έκδοση υπουργικής απόφασης.

Ευθεία σύγκρουση Προέδρου – Εργαζομένων και… προειδοποιήσεις

Όλα αυτά καταγγέλλονται με αφορμή την περίπτωση του Προϊσταμένου του Τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, η απόσπαση του οποίου πλησίαζε στη λήξη της, και ο πρόεδρος δεν είχε προβεί στην προβλεπόμενη από τον νόμο απλή διαδικαστική πράξη για την ανανέωση ή την παύση της, όπως αναφέρει ο Σύλλογος Εργαζομένων. Και τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες, η απόσπαση απλώς αφέθηκε σιωπηρά να λήξει – χωρίς σχετική εισήγηση της ΜΟΔ, χωρίς σχετική υπουργική απόφαση και, φυσικά, χωρίς να έχει επιλεγεί αντικαταστάτης.

Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΜΟΔ φέρεται πως δεν έπαυσε καν τον συγκεκριμένο προϊστάμενο «με αιτιολογημένη απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και πριν τη λήξη της πενταετίας για λόγους που ανάγονται στην άσκηση των καθηκόντων τους» (Ν. 4314/2014, Άρθρο 39, παρ. 4). Σύμφωνα με όλες τις διαθέσιμες μαρτυρίες, άφησε την απόσπασή του να λήξει χωρίς να παρέχει καμία αιτιολογία.

Σημειώνεται ότι οι αποσπάσεις και η ανανέωσή τους δεν έχουν αξιολογικό χαρακτήρα, δεν υπόκεινται σε κάποια σύνθετη γραφειοκρατική διαδικασία, παρά είναι μια απλή διοικητική πράξη.

Με επιστολή, που διακινήθηκε εσωτερικά στη ΜΟΔ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (18/11/2016, 2:46 μμ), με θέμα «Ενημέρωση για παράσταση διαμαρτυρίας» (που πραγματοποιήθηκε στις 16/11/2016 κι ενώ η απόσπαση πλησίαζε στη λήξη της), εκπρόσωποι του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων της ΜΟΔ ενημέρωναν για τα όσα ειπώθηκαν σε συνάντησή τους για το ζήτημα με τον πρόεδρο της ΜΟΔ, τα υπόλοιπα μέλη του συλλόγου που δεν παρευρίσκονταν στη συνάντηση αυτή (την επιστολή υπογράφει η γενική γραμματέας του Συλλόγου). Συγκεκριμένα, ανέφεραν:

«Ο πρόεδρος της ΜΟΔ

»Αναφέρθηκε στο δικαίωμα του ίδιου και της πολιτικής ηγεσίας να ανανεώνουν τις αποσπάσεις των συναδέλφων, δηλώνοντας ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο για τη ΜΟΔ δεν προβλέπει αυτόματη/αυτοδίκαιη ανανέωση. Εάν συμβεί κάτι ανάλογο στο μέλλον θεωρεί προφανές ότι εφόσον υπάρξει θεσμική αλλαγή, αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί οριζόντια σε όλο τον δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Το εσωτερικό mail ενημέρωσης των εργαζομένων για τη συνάντηση
με τον Πρόεδρο της ΜΟΔ
»Ανακοίνωσε την αναδιοργάνωση της Κεντρικής Υπηρεσίας, ξεκινώντας από τον Τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, την οποία επεξεργάζεται με το Διοικητικό Συμβούλιο και την πολιτική του ηγεσία, που είναι “ιδιοκτήτης” της εταιρείας. Ανέφερε ότι υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα στη λειτουργία της εταιρείας, τα οποία συνεκτιμώνται πριν τη λήψη της απόφασης για την ανανέωση ή μη της απόσπασης του προϊσταμένου του τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών της ΚΥ της ΜΟΔ».

Επίσης, στην επιστολή αναφέρεται ότι «για το ίδιο θέμα [σσ: της λήξης της απόσπασης του εν λόγω Προϊσταμένου] και γενικότερα για τις αποσπάσεις ειπώθηκε ότι “η Διοίκηση μαζί με την πολιτική ηγεσία μπορεί να τοποθετεί όποιον θέλει”. Αντιστοίχως, προϊόν της ίδιας διαδικασίας αποτελούν και οι αποφάσεις σχετικά με την άρση αποσπάσεων συναδέλφων».

Επιπλέον, στην ίδια επιστολή αφήνονται να εννοηθούν προσπάθειες εκφοβισμού των εργαζομένων που αντιδρούν σε όλη αυτή την πρακτική, καθώς αναφέρεται ότι ο πρόεδρος «προσπάθησε να κάνει υποδείξεις συνδικαλιστικής φύσεως, προτείνοντας να προσέξουν οι εργαζόμενοι τα αιτήματά τους».

Στο ίδιο e-mail αναφέρεται ότι από τους εκπροσώπους του συλλόγου εργαζομένων «επισημάνθηκε στον πρόεδρο της ΜΟΔ ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει με προφανή προχειρότητα, αναβλητικότητα και σκοπιμότητα το θέμα που έχει ανακύψει από τη μη ανανέωση της απόσπασης του Προϊσταμένου ΤΟΔΥ και δεν έχει προβεί, ως όφειλε, στις προβλεπόμενες διοικητικές ενέργειες για την προώθηση αιτήματος ανανέωσης», ενώ τόνισαν ότι «μοναδικός μέτοχος της εταιρείας είναι το ελληνικό Δημόσιο και όχι η εκάστοτε πολιτική ηγεσία».

Τέλος, επισημαινόταν ότι ο πρόεδρος «διατύπωσε μετά από επιμονή όλων των παρόντων τη βεβαιότητα ότι το θέμα θα λυθεί εντός των προβλεπόμενων ημερομηνιών», αλλά και ότι «για μια ακόμα φορά υπήρξε αναφορά σε σκέψεις για τροποποίηση του Ν. 4314/14».

Το όλο ζήτημα έθεσε στη Βουλή, κατά τη συζήτηση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης «Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό και λοιπές διατάξεις» στην Ολομέλεια της Βουλής (29 Νοεμβρίου 2016), ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, ο οποίος ως υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας παλαιότερα είχε στο χαρτοφυλάκιο τη ΜΟΔ.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι:«Οι εργαζόμενοι της ΜΟΔ σας μίλησαν για αναξιοκρατία και κομματικές επιλογές στη Διοίκησή της, ενώ έχουν υποβάλει και έγγραφη καταγγελία από 9/11 για την κατάργηση της απόσπασης του Προϊσταμένου του Τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, λόγω κομματικής εμπλοκής του ΣΥΡΙΖΑ. Ελπίζω να ξαναφέρετε την αξιοκρατία στο Υπουργείο και στις υπηρεσίες του».

Η επιστολή των εργαζομένων στην ΜΟΔ στο νέο υπουργό Οικονομίας
Δ. Παπαδημητρίου
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στη ΜΟΔ ΑΕ είχε θέσει το ζήτημα υπόψη του νέου υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου -με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων του- και του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Α. Χαρίτση, με επιστολή τους στις 24/11/2016 (Αρ. πρωτ. 1267), ενώ, όπως πληροφορηθήκαμε, έχει θέσει υπόψη του υπουργού τα ψηφίσματα του ΣΕΜΟΔ της 9/11 και της 18/11. Στην επιστολή ζητούσε από τον υπουργό να συζητηθούν όλα τα παραπάνω θέματα, μεταξύ των οποίων και «η τήρηση εκ μέρους της διοίκησης της Εταιρείας των θεσμοθετημένων διαδικασιών ανανεώσεων/αποσπάσεων» και αιτούνταν ορισμό συνάντησης.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων ΜΟΔ αναμένει, ακόμη, έγγραφη απάντηση από τον υπουργό για το ζήτημα.

Σχέδιο υπουργικής απόφασης: Προς θεσμοθέτηση της επιλογής... ημετέρων;

Δεν είναι μόνο, όμως, ότι η διοίκηση της ΜΟΔ φέρεται να πράττει αγνοώντας το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο όσον αφορά στα ζητήματα που αναλύθηκαν παραπάνω, αλλά επιπλέον, επιχειρείται, όπως καταγγέλλεται, να «αλωθεί» o αξιοκρατικός τρόπος λειτουργίας της ΜΟΔ με ένα νέο Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης, το οποίο πληροφορηθήκαμε ότι έχει κυκλοφορήσει μόνο εσωτερικά -σε επίπεδο υπουργείου- και δεν έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση (εξ ου και το κείμενο έφθασε στα χέρια μας χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου). «Έκαναν ένα σχέδιο και μας το φόρεσαν καπέλο», λένε άνθρωποι της ΜΟΔ. Μάλιστα, η απόσπαση του συγκεκριμένου προϊσταμένου αφέθηκε να λήξει πριν καν ψηφιστεί αυτό το νέο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης, που προβλέπει ότι «έως την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, καθήκοντα προϊσταμένων εξακολουθούν να ασκούν οι κατά της δημοσίευση της παρούσας προϊστάμενοι» (Άρθρο 8, παρ. 1).


Το εν λόγω σχέδιο Υπουργικής Απόφασης, με θέμα «Καθορισμός της διαδικασίας επιλογής Προϊστάμενων οργανικών μονάδων των Ειδικών Υπηρεσιών διαχείρισης, ελέγχου και συντονισμού του σχεδιασμού και της εφαρμογής των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020 και της Κεντρικής Υπηρεσίας της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΜΟΔ) Α.Ε», δεν φαίνεται να λαμβάνει υπόψη το νομικό πλαίσιο που θέτει ο Ν.4314/2014, και ειδικότερα τα οριζόμενα στο άρθρο 39 «Τρόπος Επιλογής Προϊσταμένων Ειδικών Υπηρεσιών και των μονάδων τους».

Για παράδειγμα, ο Νόμος 4314 (άρθρο 39, παρ. 2) προβλέπει με σαφήνεια ότι η διαδικασία επιλογής των προϊσταμένων της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΜΟΔ «η οποία αφορά στον καθορισμό τυπικών, ουσιαστικών και πρόσθετων προσόντων, στον έλεγχο προϋποθέσεων και τυπικών προσόντων και στη διενέργεια γραπτών εξετάσεων και συνεντεύξεων, τα αρμόδια όργανα και κάθε άλλο σχετικό θέμα, καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας μετά από εισήγηση του ΔΣ της ΜΟΔ ΑΕ». Στη συγκεκριμένη περίπτωση, προέκυψε ένα Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για Επιλογή Προϊσταμένων χωρίς να υπάρχει σχετική εισήγηση της ΜΟΔ, τουλάχιστον από όσο είναι γνωστό.

Όσοι αναφέρονται σε «επιχείρηση άλωσης» του αξιοκρατικού πλαισίου λειτουργίας της ΜΟΔ με «Δούρειο Ίππο» το σχέδιο Υπουργικής Απόφασης εστιάζουν στο ζήτημα των Επιτροπών και της Συνέντευξης.

Οι τέσσερις στους πέντε, κομματικές επιλογές…

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης, η Επιτροπή Επιλογής Προϊσταμένων -που θα ορίζεται από απόφαση του αρμόδιου υπουργού- θα είναι πενταμελής, με τα τρία από τα πέντε μέλη της να είναι κυβερνητικά στελέχη και το τέταρτο (εκπρόσωπος Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας) πιθανόν προσκείμενο στην κυβέρνηση αν προέρχεται από το ίδιο κόμμα!

Συγκεκριμένα, στο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης αναφέρεται (άρθρο 3, παρ. 2):

«α) Η Επιτροπή Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΕΠ), η οποία ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και του Τουρισμού, είναι πενταμελής και αποτελείται από:

i)εκπρόσωπο του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, με τον αναπληρωτή του

ii) εκπρόσωπο του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με τον αναπληρωτή του

iii)τον Πρόεδρο του Δ.Σ/Γενικό Διευθυντή της ΜΟΔ Α.Ε με τον αναπληρωτή του

iv)εκπρόσωπο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) με τον αναπληρωτή του και

v) εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) με τον αναπληρωτή του

(…)

Η ΕΕΠ είναι αρμόδια για την υλοποίηση της συνολικής διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων, της οποίας έχει και την εποπτεία».

Ακόμα, σύμφωνα με το νέο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης, θα υπάρχει τριμελής Επιτροπή Συνεντεύξεων και τριμελής Επιτροπή Ενστάσεων (Άρθρο 3, παρ. 2), που θα αποτελούνται «από καθηγητές ΑΕΙ/ΤΕΙ, προσωπικότητες εγνωσμένου κύρους και υψηλής επιστημονικής κατάρτισης, ανώτερα στελέχη του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα, εκπροσώπους του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), εκπροσώπους του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), καθώς και μέλη του Δ.Σ της ΜΟΔ Α.Ε» και οι οποίοι θα ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού «κατόπιν εισήγησης του Προέδρου του Δ.Σ της ΜΟΔ Α.Ε. Με άλλα λόγια, η εισήγηση για τη στελέχωση και των δύο κομβικών για την επιλογή προϊσταμένων επιτροπών θα γίνεται από το στέλεχος του ΔΣ που ορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση, δηλαδή από πολιτικό στέλεχος, και θα επικυρώνεται πάλι από αξιωματούχο της κυβέρνησης! (Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει θα έλεγε ο λαός).

Η επιστολή των εργαζομένων της ΜΟΔ προς τον πρώην υπουργό Οικονομίας
 Γ. Σταθάκη
Ήδη, από τις 31/10/2016, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων ΜΟΔ ΕΣΠΑ είχε αποστείλει επιστολή (αρ. πρωτ. 1266) στον τότε υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη και τον αρμόδιο υφυπουργό Α. Χαρίτση, την οποία κοινοποιούσε στον ΓΓ ΕΣΠΑ Π. Κορκολή, στον πρόεδρο Π. Πάντο και στα μέλη του ΔΣ, με την οποία ενημερώνει, στο πλαίσιο της ανοιχτής διαβούλευσης, για την τοποθέτηση του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων ΜΟΔ επί του σχεδίου Υπουργικής Απόφασης. Μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι αυτό το σχέδιο απαξιώνει την αποδεδειγμένη εμπειρία και τεχνογνωσία της ΜΟΔ, ενώ παράλληλα «το όλο σύστημα διέπεται από έντονο πολιτικό στοιχείο, αφού στις επιτροπές ορίζονται εκπρόσωποι Υπουργών ή μέλη του ΔΣ της ΜΟΔ».

Ταυτόχρονα, το σχέδιο Υπουργικής Απόφασης φέρεται να δρομολογεί την κατάργηση των Γραπτών Εξετάσεων. Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι η Επιτροπή Γραπτών Εξετάσεων (και αυτή οριζόμενη από τον υπουργό κατόπιν εισήγησης του προέδρου) (Άρθρο 3, παρ. 2) θα απαρτίζεται από «καθηγητές ΑΕΙ/ΤΕΙ με διδακτικό αντικείμενο συναφές με θέματα Διοίκησης και Οργάνωσης» και θα φέρει την ευθύνη για τη διεξαγωγή του γραπτού διαγωνισμού «ο οποίος θα πραγματοποιηθεί κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας».

Αυτό επισημαίνει στην προαναφερθείσα επιστολή (αρ. πρωτ. 1266), ο Σύλλογος Εργαζομένων ΜΟΔ ΕΣΠΑ, ότι δηλαδή το σχέδιο Υπουργικής Απόφασης «καταργεί στο μέλλον τις γραπτές εξετάσεις που θα εφαρμοστούν μόνο την πρώτη φορά (πάλι αντίθετα με τον Ν. 4314/14) και οι οποίες αποτελούν αποδεδειγμένα αξιοκρατικό σύστημα και τις αντικαθιστά με αξιολόγηση, η οποία είναι αυτή τη στιγμή άγνωστο μέσω ποιου μηχανισμού και διαδικασίας θα εφαρμόζεται».

Επιπροσθέτως, τα θέματα θα είναι από Τράπεζα Ερωτημάτων, την οποία θα διαμορφώνει η Επιτροπή Εξετάσεων, «με τις απαντήσεις τους σε αριθμό τριπλάσιο των τιθέμενων ερωτημάτων και το τελικό ερωτηματολόγιο διαμορφώνεται με κλήρωση το πρωί της ημέρας διεξαγωγής της γραπτής εξέτασης» (άρθρο 8, παρ.4α).

…και η συνέντευξη να «απογειώνει» τα μόρια

Το στοιχείο, όμως, που ενισχύει στον μέγιστο βαθμό την επιχειρηματολογία όσων αναφέρονται σε δρομολογημένο πολιτικό σχεδιασμό που αποσκοπεί να μετατρέψει τη ΜΟΔ σε μία ακόμα υπηρεσία που θα προσλαμβάνει με διαδικασία που «μπάζει» είναι ότι το νέο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης δίνει το ασύλληπτο ποσοστό του 35% στη διαδικασία της συνέντευξης, πριμοδοτώντας τη δυσανάλογα σε σχέση με τις γραπτές εξετάσεις, οι οποίες θα αντιστοιχούν μόνο στο 25% του βαθμού! Παραθέτουμε αυτούσιο τον παρακάτω πίνακα, όπως αναγράφεται στο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης (Άρθρο 5, παρ. 3):

Α/Α

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ

1

Τυπικά και εκπαιδευτικά προσόντα

200

20%

2

Εργασιακή εμπειρία και εμπειρία σε θέση ευθύνης

200

20%

3

Αξιολόγηση (άρθρ. 35 παρ. 1 του ν. 4314/2014)

250

25%

4

Συνέντευξη

35035%

Επιπλέον, στο άρθρο 2, παρ.1 του σχεδίου Υπουργικής Απόφασης που δόθηκε σε εσωτερική διαβούλευση, δίδεται η δυνατότητα συμμετοχής στη δημόσια εσωτερική προκήρυξη και «σε υπαλλήλους του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, που έχουν κατά το παρελθόν υπηρετήσει για μία τουλάχιστον προγραμματική περίοδο σε Ειδική Υπηρεσία του ν. 2860/2000 και του ν. 3614/2007, εφόσον είχαν αξιολογηθεί κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 7.2.α του ν. 2860/2000 και το άρθρο 18 του ν. 3614/2007», ενώ στο άρθρο 39, παρ. 2 του Ν.4314/2014 ορίζεται ρητά ότι οι προϊστάμενοι «επιλέγονται μετά από δημόσια εσωτερική προκήρυξη που πραγματοποιείται από τη ΜΟΔ ΑΕ και απευθύνεται σε όλους τους υπηρετούντες στις ΕΥ και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ», περιορίζοντας το δικαίωμα συμμετοχής στους εν ενεργεία υπαλλήλους που προέρχονται τόσο από την ΜΟΔ ΑΕ όσο και από τον Δημόσιο Τομέα – που είναι λογικό, αφού για θέση προϊσταμένου είθισται να επιλέγεται άτομο με την απαιτούμενη εμπειρία στον τομέα ενδιαφέροντος.

Το ιδιαίτερα «προβληματικό» που επίσης προκύπτει από το σχέδιο Υπουργικής Απόφασης είναι ότι αμφισβητείται στη ρίζα της η τεχνογνωσία της ΜΟΔ, αφού οι υπηρετούντες προϊστάμενοι είχαν επιλεγεί με πολύ αυστηρά κριτήρια και εργάζονται εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι σαν ένας καθηγητής που έχει περάσει από διαγωνιστική διαδικασία (ΑΣΕΠ) και υπηρετεί, για παράδειγμα, δέκα χρόνια σε σχολεία να καλείται να δώσει εκ νέου εξετάσεις για να αξιολογηθεί και να προσληφθεί πάλι στη θέση του! Και μάλιστα, σε αυτές τις εξετάσεις, να μετρά κατά 35% η συνέντευξη από επιτροπή που ορίζεται από αξιωματούχο (υπουργός) και στέλεχος (πρόεδρος) της κυβέρνησης!

Ταυτόχρονα, ο Προϊστάμενος του Τομέα Οικονομικώνκαι Διοικητικών Υπηρεσιών, για παράδειγμα, του οποίου η απόσπαση αφέθηκε σιωπηρά να λήξει ΔΕΝ θα έχει το δικαίωμα να συμμετέχει στον διαγωνισμό, καθώς, σύμφωνα με τον Ν.4314/2014 –που υπερισχύει της Υπουργικής Απόφασης- η προκήρυξη θα απευθύνεται σε ήδη υπηρετούντες στη ΜΟΔ!

Εξ ου και ο Σύλλογος Εργαζομένων ΜΟΔ αναφέρεται σε προγραφές. «Δεν έχει ξαναγίνει τέτοιο πράγμα στη ΜΟΔ ποτέ», σημειώνουν πηγές μέσα από την υπηρεσία. Οι καχύποπτοι υποστηρίζουν ότι επειδή, λόγω Μνημονίου, δεν είναι εφικτό να υπάρξουν αθρόες τοποθετήσεις«από το παράθυρο» «δικών τους παιδιών», η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επιχειρεί να «βάλει χέρι» ακόμα και στη νευραλγική αυτή μονάδα.

Και στο βάθος….ο έλεγχος του ΕΣΠΑ

Σε δεύτερο και πιο βαθύ επίπεδο, η κυβέρνηση φέρεται να επιχειρεί μια ακόμα πιο καταλυτική πολιτική παρέμβαση: να ελέγξει τους ανθρώπους που ελέγχουν το ΕΣΠΑ. Να αποκτήσει, δηλαδή, πλήρη έλεγχο της Κεντρικής Υπηρεσίας και των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης, και άρα της διαχείρισης του ΕΣΠΑ, με την εφαρμογή μιας διαδικασίας, που, υποβαθμίζοντας κατά πολύ τον ρόλο της ΜΟΔ στην επιλογή και διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, της επιτρέπει να τοποθετεί «δικούς της» σε αυτά τα νευραλγικά πόστα.

Είναι, άραγε, σύμπτωση ότι στο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης δεν προβλέπεται θέση Γενικού Διευθυντή; Ο Γενικός Διευθυντής επιλεγόταν με αυστηρή διαγωνιστική διαδικασία,μετά από δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος, και δεν ήταν πολιτικό πρόσωπο. Επίσης, είναι χαρακτηριστικό ότι η θέση του Γενικού Διευθυντή παραμένει κενή από το 2010-2011, συμπίπτοντας (τυχαία;) με την έναρξη της μνημονιακής εποχής.


Αξίζει να επισημανθεί ότι το «μάτι» των «θεσμών» παρακολουθεί και τη λειτουργία της ΜΟΔ.

Στη δεύτερη αξιολόγηση του δεύτερου Μνημονίου από την Κομισιόν (Occasional Papers 148, Μάιος 2013) αναφέρεται (σελ. 70, παρ. 2.7.1.1.7): (Δράσεις) «Η Κυβέρνηση μετέρχεται τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με την αξιολόγηση των δομών και τη στελέχωση που σχετίζεται με την Εφαρμογή της Πολιτικής Συνοχής (NSRF Operation Programs) και θα επιδιώξει τη συναίνεσή της όταν λαμβάνει σχετικές αποφάσεις» (Προθεσμία στο πλαίσιο του Μνημονίου: Συνεχής)

(Σχόλια από την Ελληνική Κυβέρνηση) «Η δράση σχετίζεται με τη θεσμική σύνθεση και τη στελέχωση των διαχειριστικών αρχών που εποπτεύονται από τη Μονάδα Οργάνωσης Διαχείρισης (ΜΟΔ) που υπάγεται στο υπουργείο Ανάπτυξης. Μέχρι σήμερα, η στελέχωση και η αξιολόγηση πραγματοποιούνταν σύμφωνα με τον Νόμο 3614/2007. Θα κατατεθεί πρόσθετη πρόταση από το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με την επιστολή που εστάλη στο MAREG από το υπουργείο Ανάπτυξης. Η τρόικα προσφέρθηκε να παρέχει τεχνογνωσία σε αυτό το ζήτημα».

Η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται πως ακολουθεί κατά γράμμα τις οδηγίες της τρόικας όταν πρόκειται, για παράδειγμα, να κόψει το ΕΚΑΣ ή να αυξήσει τη φορολογία. Όταν, όμως, προωθεί σχέδια Υπουργικών Αποφάσεων που καταγγέλλεται πως την εξυπηρετούν πολιτικά, τότε «αψηφά» το Μνημόνιο και «ξεφεύγει» από την επιτήρηση των «θεσμών»…

Οι μεθοδεύσεις, βέβαια, τις οποίες κατηγορείται ότι μετέρχεται η κυβέρνηση όσον αφορά στη λειτουργία της ΜΟΔ και τη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων φέρονται, εκτός από νομικά και ηθικά προβληματικές, να θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τους πόρους που λαμβάνει η Ελλάδα στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Και αυτό γιατί η λειτουργία της ΜΟΔ υπάγεται στις διμερείς συμφωνίες Ελλάδας-Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Πιο συγκεκριμένα, στο εγκεκριμένο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (Εκτελεστική Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 23.5.2014) αναφέρεται ότι οι Ελληνικές Αρχές έχουν δεσμευθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξασφαλίσουν «την ανεξαρτησία του προσωπικού από πολιτικές παρεμβάσεις, ώστε να παραδίδεται έργο υψηλών τεχνοκρατικών προδιαγραφών, στη βάση περιγεγραμμένων διαδικασιών» (σελ. 158, Κεφάλαιο 2.5.1.3). Είναι ιδιαιτέρως αμφίβολο αν το παρόν σχέδιο υπουργικής απόφασης είναι ικανό να διασφαλίσει τις ανωτέρω προϋποθέσεις.


Πόσο απίθανο είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εάν και εφόσον διαπιστώσει παρατυπίες όσον αφορά στην εξάρτηση του προσωπικού από πολιτικές παρεμβάσεις, να επιβάλλει δυσθεώρητα πρόστιμα, δημοσιονομικές διορθώσεις, όπως έχει κάνει σε αρκετές περιπτώσεις στο παρελθόν, ή ακόμα και να αιτηθεί επιστροφή κονδυλίων του ΕΣΠΑ γιατί δεν τηρήθηκαν οι προϋποθέσεις με βάση τις οποίες αυτά δόθηκαν;

Πόσο απίθανο είναι να δοθεί και ένα τέτοιο χτύπημα στην ήδη παραπαίουσα οικονομία της χώρας;

Η παρέμβαση που καταγγέλλεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή και αφορά στη ΜΟΔ δεν εντάσσεται στο πλαίσιο κάποιας απόφασης γενικευμένης σύγκρουσης της κυβέρνησης με τους θεσμούς – ένας εκ των οποίων είναι και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή- με στόχευση για πλήρη ανατροπή υπέρ της δημοκρατίας και των πληττόμενων από τις εγκληματικές πολιτικές λιτότητας πολίτες. Αν γινόταν κάτι τέτοιο, θα είχε προφανώς συνολικό χαρακτήρα, συγκεκριμένης κατεύθυνσης πολιτικό υπόβαθρο και κίνητρο, θα εντασσόταν σε ένα συνολικό πολιτικό σχέδιο, δεν θα είχε καμία ανάγκη να γίνει στα κρυφά, αλλά το αντίστροφο – και, σε τελική ανάλυση, θα μας έβρισκε υποστηρικτές.

Αντίθετα, η παρέμβαση, φέρεται να εκκινεί από κοντόφθαλμη πολιτική σκοπιμότητα και να υπονομεύει στοχευμένα την αξιοκρατική λειτουργία μιας εξαιρετικά κομβικής δομής.

Δεν προκηρύσσεται θέση Γενικού Διευθυντή, τη στιγμή που προκηρύσσονται οι υπόλοιπες θέσεις ευθύνης, και χρέη Γενικού Διευθυντή εκτελεί ο διορισμένος (από την εκάστοτε κυβέρνηση) Πρόεδρος. Και την ώρα που καταγγέλλεται «εκπαραθύρωση» του Προϊσταμένου του Τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, συντάσσεται υπουργική απόφαση που θα επιλέξει τους Προϊσταμένους πλην του Γενικού Διευθυντή με διορισμένα πολιτικά πρόσωπα στις επιτροπές.

Και, εν κατακλείδι, επανέρχεται το αρχικό ερώτημα: Έχουν αποφασίσει να τινάξουν (και) το ΕΣΠΑ στον αέρα;

Πηγή: toperiodiko.gr - 21 Δεκέμβρη 2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου