Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017

Ναυάγιο «Αγία Ζώνη ΙΙ»: Το έγκλημα και η μη τιμωρία

Παρακολουθώντας την τεράστια οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού, την ασυδοσία που διακρίνει τους εφοπλιστικούς κύκλους αλλά και τον δημόσιο διάλογο και τις ανακρίβειες που πολλές φορές λέγονται, επιλέξαμε να αναδημοσιεύσουμε λίγα καίρια άρθρα με συγκεκριμένα στοιχεία και καταγγελίες συμπεριλαμβάνοντας και την άποψη του εφοπλιστή, όπως παρουσιάζεται από ρεπορτάζ της "Καθημερινής", πάντα από την επιθυμία να συμβάλλουμε στην καλύτερη ενημέρωση και στην προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος.
ΠΟΛΙΤΕΣ του ΒΥΡΩΝΑ


Μαύρος θάνατος στη δαντέλα του Σαρωνικού
Αναδημοσίευση από εδώ.
Γράφει η Ελένη Μαυρούλη - 

Από την Κυριακή το απόγευμα, ένα έγκλημα διαρκείας βρίσκεται σε εξέλιξη στο Σαρωνικό. Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» με καιρικές συνθήκες ιδανικές έχει προκαλέσει τεράστια καταστροφή στο θαλάσσιο περιβάλλον, έχει υποβάλλει σε φρικτό θάνατο ψάρια και πουλιά, έχει μολύνει με τρομακτικό τρόπο χιλιόμετρα ακτογραμμής.

Οι ακτές της Σαλαμίνας, του Πειραιά, και όπως πάει μέχρι και το Σούνιο, μυρίζουν θάνατο. Οι ακτές που πάρα πολύς κόσμος από τις φτωχογειτονιές και όχι μόνο της Αθήνας είχαν ως μοναδική επιλογή δροσιάς ή βόλτας. Οι ακτές που είναι το σπίτι ή η δουλειά δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων. Που είναι η ανάσα όλων μας. Τα λόγια και οι μαρτυρίες δεν φτάνουν να περιγράψουν το πηχτό μαύρο που καλύπτει τα πάντα και πνίγει την αναπνοή και κάθε ίχνος ζωής.


Αποκαλυπτική είναι η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού η οποία περιέχει σειρά στοιχείων με βάση τα οποία, κανονικά, θα έπρεπε να στηθούν στα συμβολικά «έξι μέτρα» της δικαιοσύνης πλοιοκτήτρια εταιρεία, ελεγκτικοί μηχανισμοί και κρατική αντίδραση που μοιάζει να είναι πιο «αργή και από το θάνατο», κατά την καθομιλουμένη.

Η ΠΕΝΕΝ σημειώνει ότι είναι «τεράστια και αναπάντητα τα ερωτηματικά που δημιουργεί η βύθιση του μικρού Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά.

Το πλοίο απέπλευσε έμφορτο τις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11…..

Οι δύο Ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισης του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.


Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!!!

Επίσης η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!!

Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!

Ταυτόχρονα οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.

Σε ότι αφορά την βύθιση του πλοίου αποδείχτηκε περίτρανα η ανικανότητα, η ανεπάρκεια σχεδιασμού – οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης και κατ’ επέκταση της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε στην Σαλαμίνα αλλά και σε μεγάλο μέρος της ακτογραμμής του Πειραιά.

Αποτέλεσμα αυτής της ανεπάρκειας είναι το γεγονός ότι η πετρελαιοκηλίδα κατέκλυσε ακόμη και το κεντρικό τμήμα των ακτών του Πειραιά, όπως την Πειραϊκή, την Φρεατύδα κ.λπ.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του ΥΕΝ σχετικά με τα αδιαμφισβήτητα προβλήματα που αφορούσαν την ασφάλεια του συγκεκριμένου πλοίου σε συνδυασμό με την πλήρη αποτυχία που σημειώθηκε στην μη επέκταση της πετρελαιοκηλίδας και της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε δείχνουν για άλλη μια φορά πόσο μικρή σημασία δίνεται στην ασυδοσία των εφοπλιστών και μέσα από ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς ελέγχους διασφαλίζεται η χρησιμοποίηση πλοίων που αποτελούν κινητές οικολογικές βόμβες έτοιμες σε κάθε στιγμή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή!


Ενδιαφέρον έχει και πρέπει να σημειωθεί ότι τις ημέρες της βύθισης του πλοίου και έως χθες ο Υπουργός Ε.Ν παρέμεινε ακλόνητος στο ταξίδι του στο Λονδίνο και στις συναντήσεις του με τους εκεί εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου για να συζητάει μαζί τους την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους και περιχαρής δήλωνε από εκεί σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ότι «το ΥΕΝ έδρασε άμεσα και αποτελεσματικά» και ότι «έχει ελεγχθεί κατά 90 έως 95% η πετρελαιοκηλίδα» ενώ μόλις σήμερα ανακοινώθηκε ότι θα γίνει σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες και άλλους φορείς, δηλαδή 4 μέρες μετά το τραγικό συμβάν.»

Η ΠΕΝΕΝ κλείνει την ανακοίνωσή της απαιτώντας «να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση στο πλοίο, τις συνθήκες και τα αίτια της βύθισής του καθώς και τους λόγους που ξέφυγε από κάθε έλεγχο η πετρελαιοκηλίδα η οποία προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή.»

Τίθενται λοιπόν ορισμένα απλά μεν, μείζονα δε ερωτήματα: 
– Γιατί δόθηκε άδεια σε ένα τέτοιο σαπάκι με τόσο επικίνδυνο φορτίο να αποπλεύσει; Ποιος έδωσε το «πράσινο φως» για την καλή του κατάσταση; Πώς και πότε θα πληρώσει «αυτός» ή «αυτοί» οι υπεύθυνοι; Πώς γίνεται να αποπλέει ένα τόσο επικίνδυνο φορτίο με 2 από τα συνολικά 11 μέλη του πληρώματος;

– Τι ακριβώς κάνει η πλοιοκτήτρια εταιρεία πέντε μέρες τώρα; Πόσες εταιρείες απορρύπανσης έχει ήδη ρίξει στην μάχη κατά της πετρελαιοκηλίδας; Τι πρόστιμο θα φάει; Πόσα και πώς θα κληθεί να πληρώσει για την ανυπολόγιστη καταστροφή που προκάλεσε; Θα αναλάβει το κόστος της συνολικής απορρύπανσης; Σε μια πρώτη δακρύβρεχτη ανακοίνωση έκφρασης θλίψης δεν αναφέρεται τίποτε συγκεκριμένο.

– Γιατί καθυστέρησε η αντίδραση του κρατικού μηχανισμού; Πόσα και τι μέσα έχει το κράτος και το λιμενικό για ν’ αντιδράσει σε τέτοιες περιπτώσεις; Ποιές εταιρείες απορρύπανσης έχουν αναλάβει, με τί σχεδιασμό, τί χρονοδιάγραμμα και τί στόχο; Τι προτίθεται να κάνει το κράτος με την εταιρεία;

– Τι πήγε λάθος και υπό πολύ καλές καιρικές συνθήκες η πετρελαιοκηλίδα κοντεύει να φτάσει στο Σούνιο; Ποιος φταίει γι αυτό;

– Πώς θα αντιμετωπιστεί η καταστροφή που αφήνει πίσω του το ναυάγιο αυτό; Συγκεκριμένα, βήμα το βήμα.

– Πώς θα αποφευχθεί μια νέα τέτοια καταστροφή; Γιατί ούτε να φανταστούμε κάτι ανάλογο με δεξαμενές άντλησης πετρελαίου πχ στα μεγαλόστομα που τόσο ακούγονται για Κρήτη και Δυτική Ελλάδα. Δεν πρόκειται να επιβιώσουν ούτε οι κατσαρίδες.

Τα ερωτήματα αυτά ζητούν απάντηση. Απάντηση με ονοματεπώνυμο, χρονοδιαγράμματα και συγκεκριμένα μέτρα. Γιατί μας αφορά. Αυτό μας αφορά, όχι τα καλλίγραμμα πόδια και η ηλικία της κ. Μακρόν. Τα «λαλίστατα» μεγάλα ΜΜΕ, που ξετρυπώνουν τα απίθανα, δεν έχουν κάνει καν τον κόπο να ψάξουν λίγο το who is who του, μέχρι πρότινος, αγνώστου κ. Κουντούρη που εμφανίζεται ως πλοιοκτήτης και της εταιρείας του FOS. Πώς κατάφερε να περάσει ένα σάπιο πλοίο από τους ελέγχους; Αυτό είναι το «καμάρι της ελληνικής οικονομίας», το εφοπλιστικό κεφάλαιο; Είναι μόνο η FOS ή υπάρχει και κάτι άλλο που θα πρέπει να ξέρουμε;


Αυτά δεν απασχολούν τα μεγάλα ΜΜΕ. Τα απασχολεί η εκβιαστική ανακοίνωση της El Dorado και ολοφύρονται για το «κακό που μας βρήκε». Για το πραγματικό κακό που μας βρήκε; Αναρωτιέται κανείς τώρα που το μαζούτ απειλεί να φτάσει στο Σούνιο, τι θα απογίνει το σχέδιο μεγαλόπνοης επένδυσης για την «ελληνική Ριβιέρα» στο οποίο εντάσσεται και το Ελληνικό; Εδώ δεν τραβάμε τα μαλλιά μας για τις επενδύσεις; Για την ανείπωτη ζημιά στη «βαριά βιομηχανία» του τόπου, τον τουρισμό; Λέξη; Μόνο οι απεργίες και οι διαδηλώσεις τον πλήττουν. Όχι οι καταστροφές από τα σαπάκια των εφοπλιστών.

Αυτό το έγκλημα πρέπει και θα τιμωρηθεί. Και όσοι το υποβοήθησαν με οποιονδήποτε τρόπο είναι συνένοχοι. Δεν είναι ατύχημα. Δεν είναι η κακιά ώρα. Είναι εκ προμελέτης. Και αφορά, εκτός από τις ζωές τόσων δύστυχων πλασμάτων της φύσης που ήδη βασανίζονται, τις δικές μας ζωές. Αν αυτήν την κατάντια, την εκμετάλλευση, τη λαμογιά, την καταστροφή στο όνομα του κέρδους, κύριοι, εσείς την ονομάζετε «ανάπτυξη», τότε δεν αφορά εμάς. Εμείς είμαστε απέναντι...
Πηγή: toperiodiko.gr - 14 Σεπτεμβρίου 2017


Η αμαρτωλή 'Αγία Ζώνη' και οι σάπιες αφηγήσεις
Αναδημοσίευση από εδώ.
Όσο οι πολιτικοί κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους αρνούμενοι να δουν τις ευθύνες τους και τα ρίχνουν ο ένας στον άλλον κι όλοι μαζί στην κοινωνία, τα πράγματα συνεχώς θα χειροτερεύουν

Βαγγέλης Δεληπέτρος

Πριν από χρόνια, στον Πειραιά του μέτρου όπου μεγάλωσα, άκουγα συχνά την παροιμία “Των φρονίμων ολίγα”, από πολλούς απλούς καθημερινούς ανθρώπους που δεν ήθελαν τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα, συχαίνονταν τις κενολογίες και προτιμούσαν πάντα να μιλούν με λίγα λόγια και σταράτα.

Τέτοιες παροιμίες βέβαια δεν είναι του γούστου των πολιτικών που ακόμα κι αν τις έχουν ακούσει δεν τις ενστερνίζονται, καθώς προτιμούν τις μακροσκελείς αφηγήσεις με τις γεμάτες στόμφο φράσεις που εύκολα μπορούν να κρύψουν την ουσία.

Τώρα λόγου χάριν με την τεράστια οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό μετά από την βύθιση του παροπλισμένου εδώ και χρόνια “Αγία Ζώνη ΙΙ” που ξαφνικά το θυμήθηκαν και το τράβηξαν από τη ράδα που σάπιζε για να το ξαναστείλουν σε δρομολόγια και ξαφνικά επίσης, με τη θάλασσα λάδι, απέκτησε τρύπα και βυθίστηκε, οι πολιτικοί λένε πολλά. Επειδή έχουν το χούι όμως ακόμα και τα όποια σωστά λένε τα θέτουν τελικά για συσκότιση της ουσίας.

Σωστά για παράδειγμα ο πρόεδρος της ΝΔ έθεσε το ερώτημα “ποιος έκρινε ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο” και “πώς γίνεται να βουλιάζει ένα καράβι σε συνθήκες νηνεμίας” και μάλλον σωστά μίλησε για καθυστερημένη αντίδραση του μηχανισμού. Αλλά ξέχασε να θυμίσει ότι το πλοίο είναι μονοπύθμενο από αυτά που έπρεπε να έχουν αποσυρθεί εδώ και χρόνια και βρίσκονται στις θάλασσες μας μόνο μέσα από... παραθυράκια.

Και τα “παραθυράκια” που τελικά είναι παραθυράρες που χωρούν... δεξαμενόπλοια τα έφτιαξαν πολιτικοί με καθοριστική την συμμετοχή της ΝΔ που άλλωστε και στην ΕΕ ηγήθηκε της “μάχης” για να μην εγκριθεί η ευρωπαϊκή οδηγία που έστελνε στα διαλυτήρια τα μονοπύθμενα δεξαμενόπλοια.

Από την άλλη πλευρά, την κυβερνητική, το εντυπωσιακό είναι ότι την αντίληψη “αυτά συμβαίνουν” και ευθύνες ντε και καλά εκ προοιμίου δεν υπάρχουν την στήριξε (και αυτό είναι όντως σημάδι της κατάπτωσης των καιρών) ένας... οικολόγος, ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και ιδρυτικό μέλος των Οικολόγων Πράσινων, Γιάννης Τσιρώνης.

Σε μια εντυπωσιακή επίδειξη πολιτικού αμοραλισμού, ο (προφανώς) πρώην Πράσινος και πρώην Οικολόγος, δήλωσε ότι “Την ευθύνη την έχει μια κοινωνία ολόκληρη και μια παγκόσμια οικονομία εξαρτημένη από το πετρέλαιο και ένα σκληρό λόμπι διεθνές που δεν επιτρέπει να έχουμε επενδύσεις τέτοιες που να προστατεύουμε τις ακτές μας”.

Φοβερή διατύπωση! Φταίει η κοινωνία... ολόκληρη επειδή οι πλοιοκτήτες έκαναν μπίζνες με το σαπάκι. Φταίει η κοινωνία... ολόκληρη επειδή κάποια στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας έδωσαν πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο σαπάκι. Και φταίει η κοινωνία... ολόκληρη επειδή με κάποιον “περίεργο” τρόπο που ακόμα αγνοούμε “άνοιξε” το σαπάκι και πνίγηκε στο μαζούτ ο Σαρωνικός.

Εμ έτσι, με τον έναν να ξεχνάει τα μονοπύθμενα και τα σχετικά αλισβερίσια και τον άλλον να τα ρίχνει στην... κοινωνία για να ξεχαστούν τα άλλα αλισβερίσια, με τις περίεργες μεταφορτώσεις, τις περίεργες “τρύπες” και τα περίεργα πιστοποιητικά, το μόνο βέβαιο είναι ότι τίποτε δεν θα αλλάξει και θα κινδυνεύουμε ανά πάσα στιγμή από κάθε σάπια “Αγία Ζώνη” που δεν είναι και τόσο ΄'αγια τελικά.

*Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι δημοσιογράφος
Πηγή: http://news247.gr - 15 Σεπτεμβρίου 2017


Υπάρχει ταρίφα λαδώματος για τα πιστοποιητικά
Αναδημοσίευση από εδώ.

της Ευγενίας Λουπάκη

Το πρώτο ρεπορτάζ που έκανα στη δημοσιογραφική μου διαδρομή ήταν το ναυτιλιακό. Και επί τρία χρόνια, πολύ αργότερα, είχα την πλήρη ευθύνη ενός πλοίου, του καταμαράν Sea Star της Τήλου. Επιτρέψτε μου, λοιπόν, δυο επισημάνσεις:

Πρώτον, άλλο Ελληνικός (ή Νορβηγικός ή Ιαπωνικός ή Κορεατικός) Νηογνώμων και άλλο Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων. Οι Νηογνώμονες είναι ιδιωτικές εταιρίες. Ο κρατικός φορέας που υπάγεται στο ΥΕΝ είναι η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και ΟΛΑ τα πλοία υποχρεούνται να εκδίδουν πιστοποιητικά ασφαλείας από την ΕΕΝ, εφ' όσον έχουν ελληνική σημαία, ανεξάρτητα από το ποιος νηογνώμων τα παρακολουθεί. Η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων είναι βαθύτατα διεφθαρμένος οργανισμός, διαχρονικά και με όλες τις κυβερνήσεις.

Υπάρχει ταρίφα λαδώματος των επιθεωρητών, έχεις δεν έχεις πρόβλημα στο σκάφος. Για να πάρεις πιστοποιητικό πρέπει να "χώσεις" ένα ποσό, που κυμαίνεται ανάλογα το είδος της επιθεώρησης (π.χ. το μηχανολογικό, το 2000 που θυμάμαι, έπαιρνε 50.000, το ναυτιλιακό 25.000, τα σωστικά 25.000 κλπ) Εγώ ντρεπόμουνα να τα δίνω και τάδινε ο καπετάνιος μου (αλλιώς δε φεύγεις στον αιώνα τον άπαντα) Κάποτε που -τί ωραία σύμπτωση- είπα στον Μανώλη Κεφαλογιάννη, το όργιο που γίνεται εκεί, μου είπε να του στείλω εγώ στοιχεία. Αλλιώς τί να κάνει; Δίκιο είχε ο άνθρωπος.

Δεύτερον, δεν υπάρχουν διπύθμενα, μονοπύθμενα κλπ. Υπάρχουν πλοία μονού ή διπλού τοιχώματος (και όχι πυθμένα).(Ο όρος "διπύθμενα" είναι όρος που περιγράφει την κατανομή των στεγανών στον πυθμένα ΟΛΩΝ των πλοίων) Τα μονού τοιχώματος τάνκερ, λοιπόν, είχε ήδη αποφασίσει η Ευρωπαίκή Ενωση ν΄αποσυρθούν μέχρι το 2015, όταν συνέβη το ναυάγιο του Prestige και αποφάσισε να επισπεύσει την απόσυρση.

Το νέο όριο ήταν το 2010 και χαρακτηρίστηκε "δήμευση" από τον τότε πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα μικρά τάνκερ, κάτω των 5.000 κόρων, ΕΞΑΙΡΕΘΗΚΑΝ από αυτή τη ρύθμιση, ενώ αρχικά είχαν περιληφθεί "αλλιώς θα έμενε χωρίς πετρέλαιο το Αιγαίο"...Αρα μην ασχολείστε άλλο με το αν ήταν "μονοπύθμενο" το Αγία Ζώνη 2. Μονού τοιχώματος ήταν και με το νόμο…

Ελπίζω να συνέβαλα λιγάκι, στις έρευνες που πυρετωδώς διεξάγονται στο λατρεμένο Facebook...
Πηγή: http://tvxs.gr - 15 Σεπτεμβρίου 2017


Να γιατί βυθίστηκε το «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Ποια παρανομία προσπαθούσαν να συγκαλύψουν
Αναδημοσίευση από εδώ.
Αποτέλεσμα εικόνας για αγια ζώνη ΙΙΤο δεξαμενόπολοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» βυθίστηκε από λάθος χειρισμούς, την ώρα που γινόταν προσπάθεια να συγκαλυφτεί ενδεχόμενο λαθρεμπόριο καυσίμων. 

Λεπτομερέστερα, όπως γράφουν «Τα Νέα» σήμερα Τετάρτη, ανοίχτηκαν οι βάνες εισρόφησης (υπάρχουν το λιγότερο τρεις) για να μπει θαλασσινό νερό και να ισοσταθμίσει το κενό που υπήρχε στο φορτίο πετρελαίου, το οποίο έπρεπε να υπάρχει στο πλοίο. Στη συνέχεια, μία τουλάχιστον βάνα μπλόκαρε, το καράβι γέμισε νερό μονόπαντα και βυθίστηκε. Την πληροφορία έδωσε ανώνυμος εμπειρογνώμονας. (Σ.Σ. Και η ανάκριση, κατά πάσα πιθανότητα, θα την επιβεβαιώσει). Υπενθυμίζεται ότι στο πλοίο, τη στιγμή του ναυαγίου, υπήρχαν μονο δυο μέλη του πληρώματος, αντί για 11, τα οποία δεν έστειλαν σήμα κινδύνου.   

Σύμφωνα με τα ΕΛΠΕ, το καράβι είχε φορτώσει το Σάββατο 1.818 μετρικούς τόνους καύσιμα, ενώ μετά το ναυάγιο ανακοινώθηκε ότι είχε 2.200 τόνους καύσιμο πετρέλαιο και 370 μετρικούς τόνους ναυτιλιακό.
Πηγή: athensvoice.gr - 20 Σεπτεμβρίου 2017



Οι συμπτώσεις και ο πόλεμος συμφερόντων πίσω από το «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Αναδημοσίευση από εδώ.

Ο Θόδωρος Κουντούρης έχει σε πλαστικοποιημένο αντίγραφο τη δωρεά που είχε κάνει (ένα τζίπ 4x4) στο λιμενικό κλιμάκιο των Καλών Λιμένων στην Κρήτη, όπου συνεργαζόταν πριν από μια πενταετία με τη ΣΕΚΑ. Ο Κουντούρης, πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ», έχει δουλέψει με όλους τους μεγαλύτερους πετρελαϊκούς ομίλους της χώρας ακόμη και μετά την περίοδο που απέκτησε άδεια εμπορίας πετρελαιοειδών με την εταιρεία του, τη FOS το 2011. Οπως και οι περισσότεροι συνάδελφοί του υπήρξε ναυτικός προτού αποκτήσει δικά του πλοία.

Ο Κουντούρης πιστεύει ότι τα προβλήματά του άρχισαν το περασμένο καλοκαίρι, όταν κέρδισε το συμβόλαιο με τη Hapag Lloyd (σ.σ. η εταιρεία επιβεβαίωσε χθες ότι η εταιρεία του Κουντούρη θα φόρτωνε πλοίο της με καύσιμα την επομένη του ατυχήματος) και την Evergreen, δύο μεγάλες εταιρείες ξηρού φορτίου. «Διακόσιες χιλιάδες τόνοι τον χρόνο δεν είναι και μικρή δουλειά. Στα διυλιστήρια με ρώταγαν πώς την πήρα...». Η αλήθεια ήταν ότι τα πλοία αυτών των εταιρειών ανεφοδιάζονταν προηγουμένως στην Κωνσταντινούπολη, άρα η εταιρεία του Κουντούρη θα έπρεπε να είναι ανταγωνιστική.

Ο Κουντούρης θεωρεί ότι δέχεται τον πόλεμο από συμφέροντα που ήθελαν να αποσπάσουν το φορτίο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» «για δικούς τους λόγους». Είναι τα ίδια συμφέροντα, θεωρεί, που αποκάλεσαν την εταιρεία του «καλαμπούρι».

Εν τω μεταξύ, ενδεικτική της ατμόσφαιρας που υπάρχει στο Πέραμα είναι και η «σύμπτωση» ότι τις ημέρες του ναυαγίου του «Αγία Ζώνη ΙΙ» υπήρξε έρευνα της αστυνομίας και της εισαγγελίας σε άλλη εταιρεία που επίσης συνεργάζεται με μεγαλύτερες εταιρείες διακίνησης πετρελαιοειδών. Η τελευταία έχει ένα δικό της πλοίο, νοικιασμένο από την υπό εκκαθάριση Jetoil, και δύο άλλα από μια μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου. Ολα αυτά τα πλοία έχουν πάνω-κάτω την ίδια ηλικία (40-50 έτη) και όλα είναι ασφαλισμένα για αστική ευθύνη, καθώς η συνολική ασφάλισή τους (του σκαριού και του μηχανοστασίου) είναι εξαιρετικά ακριβή.

Δηλωμένο υπόλοιπο

Ο Κουντούρης φόρτωσε 1.950 τόνους (1.600 μαζούτ και 350 τόνους πετρελαίου ναυτιλίας) το πρωί του Σαββάτου 9/9. Σύμφωνα με πληροφορίες από τα τελωνεία, υπήρχε δηλωμένο υπόλοιπο που ήταν εν γνώσει των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών. Το υπόλοιπο ήταν ακόμη 600 τόνοι. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε δηλώσει ότι το ακριβές ύψος του καυσίμου που έχει διαρρεύσει θα γίνει γνωστό όταν απαντληθεί και η τελευταία σταγόνα του φορτίου του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Οι υπηρεσίες του Λιμενικού έχουν σε εκτιμήσεις των πρώτων ημερών ανεβάσει το μεταφερόμενο καύσιμο σε 2.800 τόνους. Εκτίμηση που σε μία περίπτωση είχε δεχθεί και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η ποσότητα αυτή των καυσίμων, πάντως, κατ’ εκτίμηση των διωκτικών αρχών, δεν αρκεί για να τεκμηριώσει τη λαθρεμπορία ως κίνητρο, αιτία ή αφορμή του ναυαγίου. Αντιθέτως, η λυσσαλέα αντιπαράθεση για την τύχη του φορτίου στα σπλάχνα του «Αγία Ζώνη ΙΙ» μπορεί να εξηγήσει γιατί διεκόπη επί ένα 24ωρο η απάντληση των καυσίμων ύστερα από ψιθύρους προς τις διωκτικές υπηρεσίες. Να σημειωθεί ότι σε όλη τη διάρκεια της απάντλησης οι κρατικές υπηρεσίες παρακολουθούσαν ή όφειλαν να παρακολουθούν τη διαδικασία που είχε ως αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν συνολικά 1.500 τόνοι καυσίμων στο πλοίο «Lassea». Με την κατάσχεση του φορτίου είναι βέβαιο ότι δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί το τίμημα από επαναπώλησή του για την κάλυψη των ζημιών.
Πηγή: kathimerini.gr - 21 Σεπτεμβρίου 2017

Τα στοιχεία κατασκευής του δεξαμενοπλοίου "Αγία Ζώνη ΙΙ" είναι διαθέσιμα εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου