Αναβρασμός στο Εθνικό Θέατρο. ΔΣ κατά Λιβαθινού: "Διαφωνούμε με το κατέβασμα του έργου"
Διαχωρίζουν τη θέση τους τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου με την απόφαση του Στάθη Λιβαθινού περί ματαίωσης της παράστασης "Ισορροπία του Nash" η οποία στηριζόταν στο βιβλίου του τρομοκράτη της 17Ν Σάββα Ξηρού.
"Το Θέατρο είναι τόπος ελεύθερης έκφρασης και ελεύθερου διαλόγου", σημειώνει σε ανακοίνωση του το Διοικητικό συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου, με αφορμή την ματαίωση της παράστασης «Ισορροπία του Nash» η οποία στηριζόταν στο βιβλίου του τρομοκράτη της 17Ν Σάββα Ξηρού, εκφράζοντας την αντίθεσή του με την απόφαση του Στάθη Λιβαθινού.
"Κατανοούμε τη δύσκολη θέση στην οποία βρέθηκε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής και την αγωνία του μήπως συμβεί κάτι έκρυθμο στο κοινό, τους ηθοποιούς και τους συντελεστές της παράστασης η «Ισορροπία του Nash», αλλά πιστεύουμε ότι έπρεπε να ολοκληρώσει τον κύκλο της και διαφωνούμε με το κατέβασμα του έργου", αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
"Το Θέατρο είναι τόπος ελεύθερης έκφρασης και ελεύθερου διαλόγου. Κατανοούμε τη δύσκολη θέση στην οποία βρέθηκε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής και την αγωνία του μήπως συμβεί κάτι έκρυθμο στο κοινό, τους ηθοποιούς και τους συντελεστές της παράστασης η «Ισορροπία του Nash», αλλά πιστεύουμε ότι έπρεπε να ολοκληρώσει τον κύκλο της και διαφωνούμε με το κατέβασμα του έργου. Μα πιο πολύ απ' όλα θέλουμε να εκφράσουμε δημοσίως την αγωνία μας γι’ αυτή την αδιανόητη επίθεση που υφίσταται η τέχνη τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.
Κάποιοι επιθυμούν να μας ρίξουν σ' ένα βαθύ συντηρητισμό και μάλιστα σε μια στιγμή που γύρω μας καταρρέουν όλα τα αυτονόητα. Εξαφανίζεται πλέον και η απλή λογική: από πού κι ως πού όταν ο καλλιτέχνης μιλάει για ένα θέμα και το ερευνά, σημαίνει ότι το αγκαλιάζει και το ενστερνίζεται; Από πότε υπάρχουν στην τέχνη θέματα ταμπού; Θα ‘πρεπε να διαγραφούν λαμπρά κομμάτια από τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, το θέατρο, αν υπερίσχυε αυτή η αόρατη λίστα απαγορεύσεων!
Ο Αισχύλος θα περνούσε πολύ άσχημα, αν ήταν σύγχρονός μας, επειδή είχε την τόλμη στους "Πέρσες" να εστιάσει στον πόνο και στο θρήνο των εχθρών και μάλιστα λίγα χρόνια αφότου αυτοί είχαν κατακάψει τη χώρα του. Πολεμιστές από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας ζούσαν ακόμη όταν πρωτοανέβηκε η παράσταση. Κι απ' ότι ξέρουμε δεν απειλήθηκε η σωματική του ακεραιότητα.
Η τέχνη οφείλει να φιλοξενεί τη φωνή των αδικημένων αλλά και των αδικούντων. Αλλιώς δεν θα ‘πρεπε να ανεβαίνει κανένα έργο του Σαίξπηρ.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ"
Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών: Η Τέχνη πρέπει να αντιμετωπίζεται με αισθητικά κριτήρια και καθαρό μυαλό
Με αφορμή τις έντονες αντιδράσεις για την παράσταση «Ισορροπία του Nash» που έφτασαν έως και "σε απειλές ακραίων κύκλων για τη σωματική ακεραιότητα του κοινού, των καλλιτεχνών και των εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου", όπως αναφέρει το Θέατρο σε ανακοίνωσή του για την απόφαση να κατεβάσει την παράσταση λίγες ημέρες πριν τη λήξη της, ανακοίνωση εξέδωσε σήμερα και η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (ΕΕΣ).
Η ΕΕΣ αναφέρει ότι "η Τέχνη πρέπει να αντιμετωπίζεται με αισθητικά κριτήρια και καθαρό μυαλό" και προσθέτει ότι η ίδια "έχει ως πάγια αρχή την υπεράσπιση της ελευθερίας της έκφρασης, έχει δώσει μακροχρόνιους αγώνες γι' αυτό και έχει πολεμήσει για την κατάργηση κάθε μορφής λογοκρισίας. Στηρίζει πάντα την ελευθερία του δημιουργού και διαφωνεί στο να καταλύεται ο ρόλος του με οποιαδήποτε μορφή παρέμβασης".
Πηγή: news247, Ιανουάριος 29 2016 14:24
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου