Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016

Αναδημοσίευση: Ακινητοποιημένα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου - Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στα ΜΜΜ από 1/2/2016

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ο.ΣΥ-ΣΤΑ.ΣΥ-Π.Ο.Σ-Ο.Α.Σ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΡΙΤΗ 2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2016

ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 11 π.μ. εως 4 μ.μ.

Κατόπιν της συνεδρίασης του Συντονιστικού των εργαζομένων στις Αστικές Συγκοινωνίες που πραγματοποιήθηκε την 26/01/2016, ώρα 10:30, στα γραφεία του Συνδικάτου Εργαζομένων Ο.Α.Σ.Α, αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ η πραγματοποίηση Στάσης Εργασίας την Τρίτη, 02 Φεβρουαρίου, από 11π.μ έως 4μ.μ με ταυτόχρονη συγκέντρωση διαμαρτυρίας, ώρα 12:00 στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων. Εμείς, οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες, συντονίζουμε τη δράση μας με αφετηρία την ανωτέρω ομόφωνη απόφαση, σηματοδοτώντας τη δυναμική μας και την κοινή περαιτέρω πορεία μας. Η σφοδρή, καταστροφική λαίλαπα μέτρων βαπτισμένη από τη σημερινή Κυβέρνηση σαν «Συμφωνία με τους Εταίρους», αντί 3Ο Μνημόνιο, επιβάλλει μια δυσκολότερη συνέχεια των προηγούμενων μνημονιακών Κυβερνήσεων, που βέβαιο είναι ότι θα «ρημάξει» κάθε κεκτημένο, πλήττοντας και ακυρώνοντας κατακτήσεις ετών. Η ελπίδα, έγινε ταφόπλακα!. Είμαστε έτοιμοι, όλοι μαζί, ενωτικά, να σταματήσουμε τα αδηφάγα σχέδιά τους εις βάρος της πλειοψηφίας των πολλών. 

Με βασική κατεύθυνση και βάση τη διασφάλιση για ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ: 
  • Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
  • Αυξηση της κρατικής επιχορήγησης για τις Αστικές Συγκοινωνίες 
  • Άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
  • Προσλήψεις προσωπικού
  • Να σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ & Τεχνικής Βάσης της ΣΤΑ.ΣΥ 
  • Ανανέωση του στόλου για βέλτιστη κάλυψη όλων των περιοχών και καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών 
  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου · Δωρεάν μετακίνηση ευπαθών κοινωνικών ομάδων και ανέργων 
  • Δημιουργία και επέκταση ήδη υπαρχόντων γραμμών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού 
  • Υποδομές και τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων 

Οι Αστικές Συγκοινωνίες ανήκουν στο λαό και αποτελούν αγαθό για όλους. Εμείς, οι εργαζόμενοι καταβάλουμε τα μέγιστα για καλύτερη συγκοινωνία. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ. Συνεχίζουμε, τη κοινή μας δράση με ορισμό επομένου συντονιστικού προκειμένου να αποφασίσουμε τον τρόπο αντιμετώπισης και λύσης των προβλημάτων μας. 

ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ 
ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Ο.ΣΥ-ΣΤΑ.ΣΥ-Π.Ο.Σ-Ο.Α.Σ.


Οι "Πολίτες του Βύρωνα" παραθέτουμε και σχετική αρθρογραφία σε σχέση με τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων


Δυσάρεστη έκπληξη από τον ΟΑΣΑ

Εκτός από την πραναγγελθείσα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, ο φορέας των αστικών συγκοινωνιών ανακοίνωσε ανατιμήσεις για όλες τις κατηγορίες καρτών, πλην της απλής μηνιαίας

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα

Διατηρούνται στα 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών και τα μειωμένα εισιτήρια των 0,60 ευρώ για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αλλά από τη Δευτέρα έρχονται νέες, απρόσμενες αυξήσεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες καρτών.

Η πολυαναμενόμενη υπουργική απόφαση που εκδόθηκε χθες το βράδυ περιλαμβάνει τη γνωστή αύξηση στις τιμές των απλών εισιτηρίων από 1,20 σε 1,40 ευρώ, φέρνει όμως νέες επιβαρύνσεις στις μηνιαίες κάρτες που εξυπηρετούν όσους ταξιδεύουν ώς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», καθώς και σε όλες τις κάρτες τρίμηνης, εξάμηνης και ετήσιας διάρκειας.

Σε αυτές τις κατηγορίες, η τιμή αυξάνεται από 4 έως και 10 ευρώ, ανάλογα με τη διάρκεια της κάρτας.

«Δεν θίγονται»

«Το 97,5% των επιβατών που χρησιμοποιούν κάρτες αγοράζουν αυτές που έχουν μηναία διάρκεια και δεν θίγονται», διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Σκουμπούρης, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), θυμίζοντας ότι οι αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική υπαγορεύτηκαν από τη συμφωνία του Ιουνίου με τους θεσμούς, που -μεταξύ άλλων- προβλέπει μετάταξη των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες από τον χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ 13% στο 23%.

Για τους υπόλοιπους επιβάτες που χρησιμοποιούν κάρτες μεγαλύτερης διάρκειας, θεωρεί ότι η επιβάρυνση αφορά ένα πολύ μικρό ποσοστό, περίπου 0,5%, αφού οι κάρτες μεγάλης διάρκειας αγοράζονται κυρίως από επιχειρήσεις και αποτελούν ένα είδος παροχής προς τους εργαζομένους τους.

Επιπλέον, γι’ αυτήν τη μαζική προμήθεια ο ΟΑΣΑ εφαρμόζει από χρόνια εκπτωτική πολιτική, με μειώσεις στην τελική τιμή που κυμαίνονται από 10-20% και διαμορφώνονται ανάλογα με τον αριθμό καρτών που αγοράζει κάθε επιχείρηση.

«Κοινωνική πολιτική»

«Οι αυξήσεις στα απλά εισιτήρια δεν είναι ουσιαστικά 0,20 ευρώ, αφού η διάρκεια του εισιτηρίου γίνεται 90 λεπτά, από 70 λεπτά που ισχύει σήμερα», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, που θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο θα καλύπτονται με ένα απλό εισιτήριο των 1,40 ευρώ όσοι κάνουν μεγάλες διαδρομές.

Δίνει έμφαση στην κοινωνική πολιτική που εφαρμόζει ήδη ο ΟΑΣΑ, θεσπίζοντας τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων που εντάσσονται στους καταλόγους του ΟΑΕΔ.

Διατηρήθηκε επίσης το μειωμένο εισιτήριο στα 0,60 ευρώ, παράλληλα με την αύξηση της διάρκειάς του από τα 70 στα 90 λεπτά, που καλύπτει ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως μαθητές, φοιτητές, πολύτεκνοι και άτομα άνω των 65 ετών.

«Ελπίζουμε ότι σύντομα θα μπορούμε να ανακοινώσουμε μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας των συγκοινωνιών», επισημαίνει ο Γ. Σκουμπούρης, αναφερόμενος στο ηλεκτρονικό εισιτήριο που αναμένεται να καλύψει ώς το φθινόπωρο τις λεωφορειακές γραμμές και θα δώσει τη δυνατότητα να εφαρμοστεί δικαιότερη τιμολογιακή πολιτική, με μειώσεις για μικρές αποστάσεις και ώρες αιχμής, αλλά και αυξήσεις σε μεγαλύτερες διαδρομές. Ξεκινούν επίσης οι διαδικασίες για την προμήθεια 500 νέων λεωφορείων, με κονδύλια που έχουν εξασφαλιστεί από το νέο ΕΣΠΑ.


Πηγή: efsyn 27/01/2016




Η κρατική επιδότηση για τις συγκοινωνίες μειώνεται φέτος κατά 14 εκατ. ευρώ.
Η κρατική επιδότηση για τις συγκοινωνίες μειώνεται φέτος κατά 14 εκατ. ευρώ. 

Υψηλό το κόστος της άσκησης «λαοφιλούς» πολιτικής του υπουργείου Υποδομών, το οποίο έχει επιβαρύνει τις, υπό καθεστώς οικονομικής κατάρρευσης, συγκοινωνιακές εταιρείες με 10 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των επιταγών του τρίτου μνημονίου ήταν και η αύξηση του συντελεστή έμμεσης φορολόγησης στις μεταφορές. Από τον Σεπτέμβριο κάθε μεταφορική υπηρεσία που παρέχεται στη χώρα επιβαρύνεται με 23% αντί 13% που ίσχυε μέχρι και το καλοκαίρι. 

Για αδιευκρίνιστο –οικονομοτεχνικά τουλάχιστον– λόγο ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης αποφάσισε να μην προχωρήσει στην επιβολή της ανάλογης αύξησης στα κόμιστρα των αστικών συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα οι φορείς του ΟΑΣΑ να κληθούν να επωμιστούν το βάρος της απορρόφησης της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ. Οι εταιρείες, έχοντας να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη κρατική επιδότηση για το 2015, την αύξηση της λαθρεπιβίβασης, τη μείωση των πωλήσεων, το κόστος δωρεάν μετακίνησης κατά την επιβολή των capital controls, «φορτώθηκαν» ακόμη ένα βάρος, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως και τον Ιανουάριο του 2016. 

Υστερα από έντονη διαμάχη που είχε ξεσπάσει μεταξύ του πρώην προέδρου του ΟΑΣΑ Γρ. Δημητριάδη και του πολιτικού του προϊσταμένου, ο κ. Σπίρτζης παραδέχθηκε ότι τα εισιτήρια των ΜΜΜ θα αναπροσαρμοστούν. Οι τελευταίες δηλώσεις του ιδίου τοποθετούσαν την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου από 1,20 ευρώ σε 1,40 ευρώ από την Πρωτοχρονιά. Ωστόσο, αυτές δεν επιβλήθηκαν ποτέ με τη δικαιολογία της αλλαγής στη διοίκηση του ΟΑΣΑ, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η οικονομική επιβάρυνση των συγκοινωνιακών φορέων. Τελικώς η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου θα διαμορφωθεί στο 1,40 ευρώ (από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα) από αύριο, 1η Φεβρουαρίου. Ταυτόχρονα, επιμηκύνεται η διάρκεια ισχύος του εισιτηρίου στα 90 λεπτά από 70 λεπτά που ισχύει σήμερα, ενώ στα 0,60 ευρώ παραμένει η τιμή του μειωμένου ενιαίου εισιτηρίου. Στο μεταξύ, χωρίς καμία προειδοποίηση επιβλήθηκαν αυξήσεις σε ορισμένους τύπους μαζικών προϊόντων (κάρτες απεριορίστων διαδρομών). Συγκεκριμένα, η 6μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (εκτός αεροδρομίου) κοστίζει πλέον 170 ευρώ από 165 ευρώ και η ετήσια από 320 ευρώ φτάνει τα 330 ευρώ. Οι αντίστοιχες μειωμένες κάρτες έχουν αυξηθεί σε 85 ευρώ (από 83) και 165 ευρώ (από 160). 

Ειδικότερα, πλέον η τιμή της μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα και το αεροδρόμιο ανέρχεται σε 49 ευρώ, από 45 ευρώ (25 ευρώ από 23 ευρώ η μειωμένη), η 3μηνιαία σε 142 ευρώ από 130 ευρώ (71 ευρώ από 65 ευρώ η μειωμένη), η 6μηνη σε 250 ευρώ από 230 ευρώ (125 ευρώ από 115 ευρώ) και η αντίστοιχη ετήσια κάρτα σε 490 ευρώ από 450 ευρώ (245 ευρώ από 230 ευρώ η μειωμένη). Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών θα παραμείνει σταθερή στα 30 ευρώ, όπως επίσης και η αντίστοιχη μειωμένη κάρτα στα 15 ευρώ. 

Την ίδια στιγμή, η οικονομική αιμορραγία των συγκοινωνιακών εταιρειών έχει φθάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα θέτοντας σε κίνδυνο τη λειτουργία τους και την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων. Οι φορείς έχουν υποστεί την επιβάρυνση (9,5 εκατ. περίπου) από την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών κατά την επιβολή των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων το καλοκαίρι. Παράλληλα, φέτος είναι αντιμέτωπες οι εταιρείες και με την κατά 14 εκατ. μείωση της κρατικής επιδότησης στον ΟΑΣΑ. 

ΠΗΓΗ: Καθημερινη.31/1/20ι6

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου