Τετάρτη 7 Απριλίου 2021

Κατατέθηκε στη Βουλή, το Νομοσχέδιο – “σκούπα” του Υπουργείου Εσωτερικών.

 Ακόμα περισσότερες αρμοδιότητες στην Οικονομική Επιτροπή των Δήμων

 

 Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για το Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου στο Δημόσιο, το οποίο εισάγει τον θεσμό του Συμβούλου Ακεραιότητας, ενώ περιέχει και πλήθος διατάξεων που ρυθμίζουν θέματα της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Προβλέπεται, για πρώτη φορά η σύσταση αυτοτελούς γραφείου Συμβούλου Ακεραιότητας, στον οποίο οι υπάλληλοι θα μπορούν να αναφέρουν περιστατικά διαφθοράς, κατάχρησης εξουσίας, σοβαρής αντικοινωνικής συμπεριφοράς, ακόμα και σεξουαλικής παρενόχλησης και γενικά παραβιάσεων ακεραιότητας από συναδέλφους ή προϊσταμένους τους.

Το κατατεθέν ν/σ “σκούπα” περιλαμβάνει 62 άρθρα.  

Όπως σημειώνει το airetos.gr, το νομοσχέδιο θεωρητικά θα αφορά τον εσωτερικό έλεγχο στους Φορείς Γενικής Κυβέρνησης, στην πραγματικότητα όμως είναι γεμάτο με κάθε λογής άσχετες διατάξεις.

Η ουσία για τους αυτοδιοικητικούς Αιρετούς και Υπαλλήλους περιλαμβάνεται σε ορισμένα από τα άρθρα του Μέρους Γ’ (άρθρα 31 έως 53) «Λοιπές Διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών», στο οποίο έχουν στοιβάξει σκόρπια άρθρα για Δημόσια Διοίκηση και Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Τα αμιγώς αυτοδιοικητικά άρθρα είναι:

– αρ.34 παρ.3: Δίνεται η δυνατότητα στους Υπαλλήλους των ΟΤΑ Α΄ βαθμού με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ να επιλέγονται σε θέσεις Γενικών Διευθυντών των ΟΤΑ Α’ βαθμού

– αρ.37: Για τους Αιρετούς που είναι Υπάλληλοι σε παραμεθόριες περιοχές

– αρ.38: Αυξάνονται κι άλλο οι αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής Δήμων και Περιφερειών

– αρ.40: Τροποποιείται ο Κώδικας Δημοτικών Υπαλλήλων, όσον  αφορά την αυτοδίκαιη θέση σε αργία Δημοτικού Υπαλλήλου σε βάρος του οποίου ασκήθηκε ποινική δίωξη για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή για οποιοδήποτε έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής

– αρ.42: Δημοτική Αστυνομία. Τροποποιείται η διάταξη περί επιστροφής στο Δήμο των Δημοτικών Αστυνομικών από τα Καταστήματα Κράτησης και συγκεκριμένα ρυθμίζεται το ζήτημα της διατήρησης της προσωπικής διαφοράς.

– αρ.46: Συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο των Αναπτυξιακών Οργανισμών ΟΤΑ

– αρ.49: Παρατάσεις μισθώσεων δημοτικών ακινήτων και κυλικείων (αφορά και μισθώσεις εντός κοινόχρηστων χώρων που ανήκουν στους Δήμους)

– αρ.50: Παράταση προθεσμίας αξιοποίησης δωρεών από τις Περιφερειακές Ενότητες Κεφαλληνίας και Λέσβου και το Δήμο Κω

– αρ.51: Ρύθμιση θεμάτων προϋπολογισμού των ΟΤΑ Α΄ βαθμού (παρατάσεις κλπ).

Πέρα από αυτά τα αυτοδιοικητικά άρθρα, υπάρχουν διατάξεις γενικότερα για τη Δημόσια Διοίκηση:

Το Ν/Σ περιλαμβάνει και άλλα άσχετα με τον Εσωτερικό Έλεγχο άρθρα, όπως τροποποίηση στον Κώδικα Ιθαγένειας, παράταση θητείας οργάνων διοίκησης Ισραηλιτικών Κοινοτήτων, διατάξεις για τις Ανεξάρτητες Αρχές.

Ακόμα περισσότερες αρμοδιότητες στην Οικονομική Επιτροπή των Δήμων

Με το άρθρο – αρ.38: Αυξάνονται κι άλλο οι αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής Δήμων και Περιφερειών δηλαδή του οργάνου όπου την πλειοψηφία έχουν οι Δήμαρχοι δεδομένων των αλλαγών στη σύνθεσή τους που έχει νομοθετήσει η νυν Κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, αλλάζει ξανά το αρ.72 « Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Δήμων » του ν.3852/2010 σε τρία σημεία :

 

Ι] Η περ.δ’ της παρ.1 του αρ.72, αντικαθίσταται ως εξής:  

« δ. Αποφασίζει για την υποβολή αιτημάτων πρόσληψης του πάσης φύσεως προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των δικηγόρων και νομικών συμβούλων με σχέση έμμισθης εντολής και των συμβασιούχων μίσθωσης έργου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, καθώς και για την αναγκαιότητα πρόσληψης του προσωπικού των άρθρων 206209211 του ν.3584/2007 και 36 του ν.4765/2021. »

( Σήμερα ισχύει: « δ) Αποφασίζει για την υποβολή αιτημάτων πρόσληψης του πάσης φύσεως προσωπικού του Δήμου, συμπεριλαμβανομένων των δικηγόρων και νομικών συμβούλων με σχέση έμμισθης εντολής. » )

 

ΙΙ] H περ.ιδ’ της παρ.1 του αρ.72 αντικαθίσταται ως εξής:  

« ιδ) Αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και την ανάκληση της πληρεξουσιότητάς του, σε όσους Δήμους είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι με μηνιαία αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια.  

Μπορεί, επίσης, να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφασή της, είναι δυνατή, κατ’ εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με το αρ.281 του ν.3463/2006. »

( Σήμερα ισχύει: « ιδ) Αποφασίζει για την ανάθεση σε δικηγόρο της παροχής γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν προσληφθεί στον δήμο δικηγόροι με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφασή της, είναι δυνατή η κατ’ εξαίρεση ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού υπόθεσης, η οποία έχει ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του δήμου και απαιτεί εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές, η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 281 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων ν.3463/2006. » )

 

ΙΙΙ] Στο τέλος της παρ.1 του αρ.72 προστίθεται: « ιθ) Αποφασίζει για τον καθορισμό ή την αναπροσαρμογή των τελών, δικαιωμάτων και γενικώς των εσόδων των δημοτικών κοιμητηρίων, τα οποία προβλέπονται με τον Κανονισμό Λειτουργίας τους, κατά την παρ.1 του αρ.4 του α.ν. 582/1968. »

Υπενθυμίζουμε ότι αυτή η αρμοδιότητα ανήκει σήμερα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής των Δήμων. Βρίσκεται στην περ. αε’ της παρ.1 του αρ.73 «Επιτροπή Ποιότητας Ζωής - Αρμοδιότητες» του ν.3852/2010 ως ισχύει, από όπου καταργείται με την παρ.5 του άρθρου 61 του Ν/Σ.

 

ΠΗΓΗ: airetos.gr

ΠΟΛΙΤΕΣΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου