Καταρρίπτεται ο μύθος της εξουσίας ότι όλα πάνε καλά με την τηλεκπαίδευση!
Σύμφωνα
με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη»
Στο Βύρωνα
134 παιδιά (91
Δημοτικού, 43 Νηπιαγωγείου) δεν έχουν καμία τεχνολογική πρόσβαση
στην εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης !
390 παιδιά (261
Δημοτικού, 129 Νηπιαγωγείου), «παρακολουθούν» με κινητό!
Εν έτη 2020-2021
Διαβάστε ολόκληρη η ανακοίνωσή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Βύρωνα-Καισαριανή-Παγκράτι «Ρόζα Ιμβριώτη».
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ
ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΥΝ!
Με το ξέσπασμα της πανδημίας, ως εκπαιδευτικοί πήραμε
την απόφαση να σταθούμε ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ και το κάναμε
πράξη, γιατί αυτή είναι η θέση του παιδαγωγού, δίπλα στον λαό και τα
παιδιά του! Παράλληλα διεκδικούμε και τη ζωή μας και τη μόρφωση των
παιδιών μας, γι’ αυτό ζητάμε επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας τώρα
και να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να έχουμε ΑΣΦΑΛΗ, ΑΝΟΙΧΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ γιατί η ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ!
Τι έκανε όμως η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας δέκα
μήνες τώρα; Θυμίζουμε:
– Δέκα
μήνες τώρα δεν πήρανε κανένα μέτρο γι’ αυτό και κλείσανε ξανά τα
σχολεία!
– Δέκα
μήνες τώρα δεν έχουν στείλει μέχρι στιγμής ούτε ένα λάπτοπ στα
σχολεία μας!
– Δέκα
μήνες τώρα χιλιάδες παιδιά είναι ή εντελώς απέξω ή να μπαινοβγαίνουν με
κινητό ή με μέσα παλιάς τεχνολογίας στη λεγόμενη τηλεκπαίδευση.
– Δέκα
μήνες τώρα δώσανε δις σε μεγαλοξενοδόχους, μεγαλοκαναλάρχες, μεγαλοκλινικάρχες
(την ώρα που αφήνουν στην τύχη του το Δημόσιο Σύστημα Υγείας με την πανδημία να
θερίζει) αλλά για την εκπαίδευση των παιδιών μας δεν περίσσεψε τίποτα,
είναι κόστος γι’ αυτούς, στην ουσία είναι ταξική τους επιλογή η μη
χρηματοδότησή της!
– Παρόλα
αυτά, δέκα μήνες τώρα κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας κομπάζουν ότι όλα καλά
καμωμένα στην εξ αποστάσεως, που στηρίζεται αποκλειστικά στην
ηρωική προσπάθεια εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, με τους γονείς να
πληρώνουμε ακριβά τη συμμετοχή των παιδιών τους.
– Δέκα
μήνες τώρα μπήκε στον χορό και η πλειοψηφία των Δημοτικών Αρχών, προσπαθώντας
να το παίξουν φιλολαϊκοί και, ενώ δεν έχουν βγάλει άχνα για την αντιλαϊκή
αντιεκπαιδευτική πολιτική, περιφέρουν πίνακες με τάμπλετ που τάζει ότι θα
στείλει το Υπουργείο τέλος …Γενάρη του 2021 (!) ή φωτογραφίζονται και «πουλάνε»
τον όποιον εξοπλισμό αναγκάστηκαν να δώσουν, κάτω από την πίεση του κινήματος
από τη χρηματοδότηση covid, λες και τον πλήρωσαν
από την τσέπη τους!
Προς όλους αυτούς λέμε ότι το δικαίωμα των παιδιών μας
στη μόρφωση δεν το επαιτούμε αλλά το απαιτούμε και το διεκδικούμε και δεν
επιτρέπουμε σε κανέναν να το «τζογάρει» με οποιονδήποτε τρόπο!
Κι επειδή οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, ας τους
αφήσουμε να μιλήσουν και μετά να μας πούνε οι παραπάνω υπεύθυνοι τι λένε για
την οδυνηρή αυτή πραγματικότητα!
Με βάση στοιχεία που συγκέντρωσε ο Σύλλογός μας από όλα τα σχολεία,
Δημοτικά και Νηπιαγωγεία Βύρωνα, Καισαριανής και Παγκρατίου, η
κατάσταση αποτυπώνεται ως εξής:
1. Δεν έχουν καμία
τεχνολογική πρόσβαση στην εξ αποστάσεως 288 (4,6%) παιδιά (148
Δημοτικού και 140 Νηπιαγωγείου)! Από αυτά 134 είναι στον Βύρωνα (91 Δημοτικού,
43 Νηπιαγωγείου), 69 στην Καισαριανή (26 Δημοτικού, 43 Νηπιαγωγείου) και 85 στο
Παγκράτι-Αθήνα (31 Δημοτικού, 54 Νηπιαγωγείου).
2. Επίσης υπάρχουν άλλα
263 (4,2%) παιδιά (από τα 6262 παιδιά της
περιοχής συνδέθηκαν έστω και λίγο τα 5711, άρα, αφού τα 288 δεν έχουν
τεχνολογικό μέσο, λείπουν άλλα 263) που δε συνδέονται στα
τηλεμαθήματα για διάφορους λόγους (δε βρέθηκαν, προνήπια-νήπια που
δεν προσαρμόστηκαν, από άποψη γονιών…)! Αυτά τα παιδιά με ανοιχτά
σχολεία θα συμμετείχαν! Δηλαδή από την εξ
αποστάσεως αποκλείεται εντελώς σχεδόν το 9% των παιδιών!
3. «Παρακολουθούν»
με κινητό 813 (13%) παιδιά (628 Δημοτικού και 185 Νηπιαγωγείου)!
Από αυτά 390 στον Βύρωνα (261 Δημοτικού, 129 Νηπιαγωγείου), 221 στην Καισαριανή
(195 Δημοτικού, 26 Νηπιαγωγείου) και 202 στο Παγκράτι (172 Δημοτικού, 30
Νηπιαγωγείου). Η παρακολούθηση με κινητό εξαιρεί τα παιδιά αυτά από μεγάλο
μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας (δύσκολα μοιράζεται και βλέπει αυτά που
δείχνει ο δάσκαλος), άρα κι αυτά δε μπορούμε να πούμε ότι συμμετέχουν
κανονικά στα «τηλεμαθήματα».
4. Σημαντικός
αριθμός παιδιών που «συμμετέχουν» μπαινοβγαίνει στα μαθήματα λόγω εναλλαγής του
εξοπλισμού με αδέρφια ή εργαζόμενους γονείς κι αυτό δε φαίνεται
άμεσα από τα στοιχεία αλλά είναι γνωστό σε όλους!
5. Στα ερωτήματα πόσα
ψηφιακά μέσα έλαβαν τα σχολεία από τον Μάρτη ή ειδοποιήθηκαν ότι θα λάβουν η
απάντηση είναι ΜΗΔΕΝ σε όλα τα σχολεία! Αυτή είναι η μεγάλη απόδειξη
για τον εμπαιγμό της κυβέρνησης!
6. Στα 58 Δημοτικά
και Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας, που έχουν 341 τμήματα, υπάρχουν μόλις 72
σταθεροί και 112 φορητοί Η/Υ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τηλεκπαίδευση, που
σημαίνει ότι, αν οι δάσκαλοι δεν έβαζαν με προσωπικό κόστος τον εξοπλισμό τους,
θα έκαναν τηλεκπαίδευση τα μισά τμήματα!
7. Η ταχύτητα του ίντερνετ – είναι δοκιμασία
αντοχής για όλους! – ξεκινάει από 2,2 Mbps, τα περισσότερα σχολεία είναι στην πρώτη δεκάδα, ένα
μέρος στη δεύτερη και ελάχιστα μπαίνουν στην τρίτη, που σημαίνει ότι κατά μέσο
όρο 2 ως 4 εκπαιδευτικοί μπορούν να εργαστούν στο σχολείο! Έτσι έγιναν τα σπίτια και των εκπαιδευτικών,
όπως και όλων των λαϊκών οικογενειών, πεδίο μάχης για το ποιος θα πρωτοπάρει
τον Η/Υ και ποιος θα πρωτομπεί στο δίκτυο! Να σημειωθεί ότι και στην
περιοχή μας εθεάθησαν μαθητές να αναζητούν ίντερνετ έξω στο κρύο!
Και με τα παραπάνω στοιχεία, επιβεβαιώνεται περίτρανα
η εκτίμησή μας ότι και στην περιοχή μας ότι πάνω από 1 στα 5 παιδιά αποκλείεται
από την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Και οι αριθμοί δείχνουν ότι τα κλειστά σχολεία
εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς. Ο λίγος εξοπλισμός σε τάμπλετ που
μετά από αγώνες αναγκάζονται να δώσουν κάποιοι δήμοι δεν αλλάζει την
σκληρή πραγματικότητα.
Γι’ αυτό πρέπει να παρθούν τα αναγκαία μέτρα (15 μαθητές ανά τάξη, δωρεάν συνεχή
επαναλαμβανόμενα τεστ, μόνιμο προσωπικό για όλες τις ανάγκες, δωρεάν σε όλους
όλο το αναγκαίο υγειονομικό υλικό…) για να ανοίξουν τα σχολεία! Η
ίδια η ζωή αποδείχνει ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη. Άλλωστε
το σχολείο δεν είναι μόνο γνώση, είναι διαπαιδαγώγηση, κοινωνικοποίηση,
καλλιέργεια αξιών. Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε
έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά στην εξ αποστάσεως, η
ηγεσία του Υπ. Παιδείας «κόπτεται» να προλάβει την αξιολόγηση των μαθητών
προσποιούμενη δήθεν ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται κανονικά. Αλήθεια, στους γυάλινους πύργους που ζείτε, δεν
έχετε ακούσει τίποτα για όλα αυτά;
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, φίλοι γονείς,
Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η
εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την
κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους, αξιοποίησε
κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της
διαδικασίας. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς – μέσα στην
πανδημία – ξενυχτήσαμε, αυτοεπιμορφωθήκαμε, ξοδέψαμε, αγωνιστήκαμε.
Και το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε! Γιατί το 2020 θέλουμε για μας και τα παιδιά μας ζωή,
μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα! Και θα τα κατακτήσουμε. Έχουμε τη
δύναμη και το έχουμε δείξει πολλές φορές. Άλλωστε αν δεν είχαμε δύναμη
δε θα μας φοβούνταν και δε θα έπαιρναν μέτρα καταστολής για να προλάβουν …τους
σεισμούς που μέλλονται να έρθουν!».
ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου