Μόλις το 24% των Ελλήνων μαθητών είχε πλήρη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση
Τα μεγάλα προβλήματα που
παρουσιάζονται στην τηλεκπαίδευση στην Ελλάδα αναδεικνύει
νέα έρευνα.
Μόλις το 24% των Ελλήνων μαθητών,
δηλαδή ένας στους τέσσερις, είχε
πλήρη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με νέα έρευνα της devolo
Greece σε συνεργασία με το InfoKids.gr.
Επιπλέον,
διαπιστώθηκε ότι το 22% των
μαθητών δεν παρακολούθησε μαθήματα online από το σχολείο,
είτε γιατί ήταν στην ευχέρεια του δασκάλου/καθηγητή η εξ αποστάσεως εκπαίδευση
(οnline ή ασκήσεις μέσω email), είτε γιατί κάποια σχολεία δεν παρείχαν καθόλου
τη δυνατότητα στους μαθητές να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους μέσα στην
καραντίνα.
Η έρευνα
διεξήχθη το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου και τέλος Νοεμβρίου του 2020, μεταξύ των
επισκεπτών του InfoKids.gr, και ενώ ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεκπαίδευση λόγω και του 2ου lockdown.
Η δομή της
έρευνας, ούσα ανώνυμη, διασφάλιζε τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων και
σκοπό είχε να συγκεντρώσει χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την
αποτελεσματικότητα αλλά και τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης, καθώς και την
γενικότερη αξιολόγησή της από τους γονείς.
Μόνο
το 24% των μαθητών είχε πλήρη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση
Σύμφωνα με
τα αποτελέσματα της έρευνας, μόλις
το 24% των μαθητών μπόρεσε να λάβει μέρος σε ένα σταθερό πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης από
το σχολείο του και να καλύψει
πλήρως την ύλη, σύμφωνα με τις απαντήσεις των γονέων. Αυτό συνέβη
επειδή πολύ μικρό ποσοστό σχολείων μπόρεσε να συνεχίσει κανονικά το πρόγραμμα
των μαθημάτων μέσα από τις ηλεκτρονικές τάξεις.
Δυστυχώς, το 22% των μαθητών δεν παρακολούθησε μαθήματα
online από το σχολείο, είτε γιατί ήταν στην ευχέρεια του δασκάλου/καθηγητή η εξ αποστάσεως
εκπαίδευση (οnline ή ασκήσεις μέσω email), είτε γιατί κάποια σχολεία δεν
παρείχαν καθόλου τη δυνατότητα στους μαθητές να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους
μέσα στην καραντίνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω απαντήσεις
προέκυψαν και κρίνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία της 1ης καραντίνας, καθώς
υπήρξαν συμμετοχές κατά το μήνα Οκτώβριο όπου δεν ίσχυε η τηλεκπαίδευση.
Πόσο
αποδοτικά κρίνουν οι γονείς τα μαθήματα εξ αποστάσεως;
Ένας βασικός
άξονας της έρευνας ήταν η αξιολόγηση της τηλεκπαίδευσης από τους
γονείς και το κατά πόσο αυτή ήταν αποτελεσματική. Μόνο το 7% των γονέων έκριναν ότι τα online
μαθήματα ήταν το ίδιο ή περισσότερο αποδοτικά σε σχέση με τη δια ζώσης
εκπαίδευση. Το 54%,
πιστεύει ότι ήταν μεν αποδοτικά αλλά δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να
αντικαταστήσουν το μάθημα της τάξης.
Αυτό το
συμπέρασμα έρχεται να επιβεβαιώσει το
85% των γονέων, οι οποίοι δήλωσαν ότι προτιμούν για το
παιδί τους τη δια ζώσης εκπαίδευση καθώς «ακόμα δεν μπορούμε
να υποστηρίξουμε γνωστικά την online διδασκαλία» και «γιατί η αλληλεπίδραση
καθηγητή-μαθητή είναι αναντικατάστατη». Το πιο σημαντικό που επισημαίνουν
πολλοί γονείς είναι ότι «πέραν του μαθησιακού, τα παιδιά πρέπει να έχουν τη
δυνατότητα να αναπτύξουν και τις υπόλοιπες δεξιότητες τους κάτι που
επιτυγχάνεται μόνο δια ζώσης». Το
15% από την άλλη πλευρά, προτιμάει
την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση γιατί είναι πιο ασφαλής, τα παιδιά
συγκεντρώνονται πιο εύκολα και δεν χάνεται χρόνος σε μετακινήσεις και
καθυστερήσεις στην τάξη.
Τέλος, μέσα
από την έρευνα προέκυψε ότι το 83%
πιστεύει ότι η διδασκαλία εξ’ αποστάσεως είναι μια καλή εναλλακτική σε
περίπτωση lockdown ενώ το 17% δεν το κρίνει αποτελεσματικό και θα επιθυμούσε να
βρεθούν άλλες λύσεις.
Τα
τεχνικά προβλήματα με τα διαδικτυακά μαθήματα
Και ενώ τα
μαθήματα σε όλη τη χώρα συνεχίζονται είτε δια ζώσης πλέον για τα δημοτικά, είτε
με την εξ αποστάσεως λειτουργία τους μέσω τηλεκπαίδευσης για τα γυμνάσια και τα
λύκεια, το No1 πρόβλημα που
παραμένει, ήταν και είναι η σύνδεση
στο οικιακό δίκτυο, για το 56% των ερωτηθέντων.
Το Νο2 πρόβλημα, σε ποσοστό 20% ήταν η ανεπάρκεια κατάλληλου
εξοπλισμού στο σπίτι για να υποστηρίξει τις online τάξεις για
τους μαθητές. Επίσης, ένα ποσοστό που φτάνει στο
17% δηλώνει ότι υπήρχε ανεπάρκεια και από την πλευρά του σχολείου, ως
προς το διαθέσιμο εξοπλισμό για την κάλυψη όλων των αναγκών ενός σχολείου. Το 7% δήλωσε πως είχε πρόβλημα με την ασφάλεια
των παιδιών στο διαδίκτυο.
Όσον αφορά στον εξοπλισμό (hardware
αλλά και σύνδεση) που είχαν στη διάθεσή τους οι γονείς, ώστε να ανταπεξέλθουν
στις ανάγκες των μαθημάτων, σε ερώτηση με πολλαπλές απαντήσεις, τα αποτελέσματα
ήταν τα εξής: Το 45% απάντησε ότι η
εμβέλεια του Internet δεν είναι καλή σε όλο το σπίτι και
αναζητεί λύση για το θέματα αυτό.
Το 41% απάντησε ότι ο εξοπλισμός που
διαθέτει (υπολογιστής / laptop) χρειάζεται
αναβάθμιση. Εδώ να σημειώσουμε ότι το
76%, δήλωσε ότι δεν υπήρξε καμία υποστήριξη από το σχολείο όσον αφορά στον
εξοπλισμό των μαθητών με τα απαραίτητα μηχανήματα και περιφερειακά,
ενώ το 20% δήλωσε ότι
το σχολείο παρείχε τον κατάλληλο
εξοπλισμό σε οικογένειες που τον είχαν ανάγκη. Μόνο το 4% είχε πλήρη υποστήριξη από το σχολείο σε
θέματα εξοπλισμού.
Ένα ποσοστό
που ανέρχεται στο 26% δήλωσε ότι το
απασχολεί και χρειάζεται περισσότερη ασφάλεια για το Internet ενώ
ακόμα ένα 25% χρειάζεται αναβάθμιση
στο Internet (γραμμή ή router).
Μόλις το 15% δήλωσε ότι είναι πλήρως εξοπλισμένο για
την εκπαίδευση από το σπίτι τόσο όσον αφορά στο
hardware, όσο και από
σύνδεση στο Internet.
Πηγή:alfavita.gr
ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου